Bij mij ook na 2 jaar en 2 maand de coulance regeling toegepast. Er achter gekomen dat er blaasjes (roest) op ruitenwisserarmen zaten. Had hier al eens eerder over gehoord echter steeds vergeten na te kijken. Bij laatste ruitenwissercheck zag ik het pas. Dit aan dealer voorgelegd eens na te kijken. In combi men met grote beurt werd er toch gesproken over coulance regeling en 70 % betaald dan skoda en 30 % jezelf. Dit kwam dan in combi met een eigen risico van 10 euro op 24 euro uit. Heb het maar gedaan al hoop ik wel dat het wel andere kwaliteit ruitenwisserarmen zijn dan ik nu had, niet dat ik er over 2 jaar weer sta met hetzelfde.
Ik heb dit trouwens eerder gehad een Japanner uit 1995, nergens roest bevalve bij de ruitenwisserarmen. Wel slecht dat dit dus bij auto's uit 2010 nog steeds voor komt.
Verder al een logo op mijn achterklep bij de fabia laten vervangen deze begon ook te oxideren, dit was nog wel net in garantie.
Ook in het eerste jaar de koeling rond de EGR laten vervangen.
Bij laatste beurt bleek trouwens ook dat er toch iets lekte bij/rondom het benzine filter. Ik had dit achteraf iets beter moeten navragen wat en hoe. Men gaf aan dit eerder niet gezien te kunnen hebben, omdat nu filter vervangen moest worden kwam men er achter. Zag dat linksvoor dat ronde ding vervangen (daar zit dat benzine filter??), verder volgens mij nieuwe slangen en klemmen.
Ik had dus al wel tijden last van dieseluitlaatlucht in de auto, hoe dit nu kan bij het lekken van diesel?? (zou eerder denken aan lucht door lek in uitlaatsysteem). Begon te denken dat die lucht er gewoon bij hoorde bij een Diesel (stinken vaker vooral bij koude motor, zelfs met al die roetfilters etc van tegenwoordig). Als het erg was dacht ik dat die aan het regeneren was, dan regelmatig maar binnenventilatie aangezet. Vond al wel dat het regeneren erg vaak was, nooit een lampje zien branden hiervan, hoe vaak doet die dit normaal?
Nu echt veel minder viezelucht (ook voordat ik er zelf een koolstoffilter in gezet had), werd aangegeven dat dit probleem vaker voor komt. Wel vreemd dat men er dan niet meer op let bij de checks vind ik zelf. Al baal ik dat ik het zelf er niet eerder over gehad heb, maar men rijdt van de garage toch ook altijd een stukje in de auto naar de uitgevoerde controle beurten!!
sorry, weer een beetje off topic gegaan, maar wou het toch nog even kwijt.