Kofferbak gaat niet meer open

chocoboy

Nieuw lid
Afgelopen zaterdag haperde mijn kofferbak al een keer, maar nu gaat hij helemaal niet meer open.
Als ik aan het hendeltje trek, dan hoor je een schaklaartje overgaan, maar verder gebeurt er helemaal niets.

Iemand een gouden tip om dit probleem op te lossen?

Het gaat om een fabia II combi uit 2011.

Ik heb niet zo'n zin om naar de dealer te gaan, want dat zal wel weer de hoofdprijs gaan kosten.
 

Monteurtje

Forumguru
In het instructieboekje staat vast beschreven voor het geval die niet meer open wil. Je moet in ieder geval in de kofferbak komen door de achterbank naar voren te klappen. Dan zit er in het midden waar het slot in valt een gaatje. En daar kun je dmv een schroevendraaier een palletje wegdrukken waar door de klep open gaat.
 
Je kan beter even naar de dealer gaan ik heb precies hetzelfde gehad echter wel tijdens garantie. In mijn geval was corrosie de boosdoener bovendeel en onderdeel is vervangen. Maar als je zo dicht op je garantie zit is er meestal wel coulange
 

Noord26

Forumguru
Een week buiten garantie betekend niet dat het je geld hoeft te kosten. Heb je je dealer al een belletje gegeven en je verhaal uitgelegd? Derhalve begrijp ik opmerking 'weer de hoofdprijs gaan kosten' helemaal niet. Heb je al zoveel kosten gehad dan sinds de ene week dat je garantie verlopen is?
 

redyak

Lid
Net 1 week uit de garantie. Dat moet coulance kunnen zijn. Je mag toch wel verwachten dat een slot langer dan 2 jaar mee gaat in een auto. ik zeg ook gewoon aande dealer voorleggen en ander skoda zelf. NOu ja daar zit ik inmiddels ook na 2x een toezegging "wij reageren binnen 3 werkdagen" te wachten op antwoord.
 

chocoboy

Nieuw lid
Bij mij vorige fabia heb ik best veel kosten gahad in jaar 3, vandaar de kreet: het zal wel weer de hoofdprijs kosten.
Ik zal vandaag even de dealer bellen.
 
Bij mij ook na 2 jaar en 2 maand de coulance regeling toegepast. Er achter gekomen dat er blaasjes (roest) op ruitenwisserarmen zaten. Had hier al eens eerder over gehoord echter steeds vergeten na te kijken. Bij laatste ruitenwissercheck zag ik het pas. Dit aan dealer voorgelegd eens na te kijken. In combi men met grote beurt werd er toch gesproken over coulance regeling en 70 % betaald dan skoda en 30 % jezelf. Dit kwam dan in combi met een eigen risico van 10 euro op 24 euro uit. Heb het maar gedaan al hoop ik wel dat het wel andere kwaliteit ruitenwisserarmen zijn dan ik nu had, niet dat ik er over 2 jaar weer sta met hetzelfde.
Ik heb dit trouwens eerder gehad een Japanner uit 1995, nergens roest bevalve bij de ruitenwisserarmen. Wel slecht dat dit dus bij auto's uit 2010 nog steeds voor komt.
Verder al een logo op mijn achterklep bij de fabia laten vervangen deze begon ook te oxideren, dit was nog wel net in garantie.
Ook in het eerste jaar de koeling rond de EGR laten vervangen.

Bij laatste beurt bleek trouwens ook dat er toch iets lekte bij/rondom het benzine filter. Ik had dit achteraf iets beter moeten navragen wat en hoe. Men gaf aan dit eerder niet gezien te kunnen hebben, omdat nu filter vervangen moest worden kwam men er achter. Zag dat linksvoor dat ronde ding vervangen (daar zit dat benzine filter??), verder volgens mij nieuwe slangen en klemmen.
Ik had dus al wel tijden last van dieseluitlaatlucht in de auto, hoe dit nu kan bij het lekken van diesel?? (zou eerder denken aan lucht door lek in uitlaatsysteem). Begon te denken dat die lucht er gewoon bij hoorde bij een Diesel (stinken vaker vooral bij koude motor, zelfs met al die roetfilters etc van tegenwoordig). Als het erg was dacht ik dat die aan het regeneren was, dan regelmatig maar binnenventilatie aangezet. Vond al wel dat het regeneren erg vaak was, nooit een lampje zien branden hiervan, hoe vaak doet die dit normaal?
Nu echt veel minder viezelucht (ook voordat ik er zelf een koolstoffilter in gezet had), werd aangegeven dat dit probleem vaker voor komt. Wel vreemd dat men er dan niet meer op let bij de checks vind ik zelf. Al baal ik dat ik het zelf er niet eerder over gehad heb, maar men rijdt van de garage toch ook altijd een stukje in de auto naar de uitgevoerde controle beurten!!
sorry, weer een beetje off topic gegaan, maar wou het toch nog even kwijt.
 
Bovenaan Onderaan