Kofferbak gaat niet open, Vochtige achterruit

Fabiations

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Na mijn vakantie gaat mijn kofferbak van mijn skoda fabia combi niet meer open.
Net een dag voor mijn vakantie deed die het ook niet, maar ben ik zo op vakantie gegaan. En na 2 weken in de warmte rond te hebben gereden ging die opeens weer open alles deed het perfect. Na 6 weken vakantie ben ik weer terug hier en binnen 2 dagen doet hij het niet meer. Volgens mij komt er ergens vocht binnen waardoor hij geen contact krijgt. Het vocht vermoeden komt voornamelijk ook, omdat het achterin bij de passagiers onderkant links en rechts af en toe nat wordt onder de matten na een paar regenbuien.
Nou heb ik ook geconstateerd van de week dat ik in mijn kofferbak aan de linkerkant ook nat is geworden alleen de onderzijde.
Zijn er bepaalde gaatjes die met de tijd dicht lopen d.m.v. viezigheid die ik kan openen voor stroming van vies water. Ik heb zelf geen oorzaak kunnen vinden. Ben wel van plan om de achterklep te openen aan de binnenzijde.

Hieronder heb ik een paar foto's bijgevoegd van het gedeelte die ik los wil maken weet iemand hoe dat in elkaar zit. Ik kom er niet zo gauw uit en ben namelijk bang dat ik iets kapot trek.
20141104_152620.jpg
20141104_152611.jpg

Cordoba

Forumguru
@Fabiations Allereerst een paar opmerkingen:
- zou je jezelf voor willen stellen in het daarvoor bestemde forumgedeelte? Dat wordt door de overige forummers erg op prijs gesteld.
- Je mag gewone tekst gebruiken, niet alles hoeft vetgedrukt.
- Als je vragen hebt, voeg dan de gegevens van je auto (model, hatchback/combi/sedan, motorisering/motorcode en dergelijke) toe aan je vraag, of zet het in je handtekening. Dan hoeft iemand die je wil helpen, niet te zoeken om wat voor auto het gaat.
- jouw lekkage lijkt de 'standaard' lekkage te zijn van de achterportieren bij de Fabia I: portier bekleding loshalen en afkitten, met de zoekfunktie vindt je beslist wat je nodig hebt.
- wat je van de achterklep precies los wil halen is me wat onduidelijk, maar mogelijk dat je gegevens vindt in het topic van mijn Fabia Combi (zie onderaan in mijn 'handtekening voor het topic)

E

Ex-lid 9621

Verder nog, afwateringsgaten onderaan de deur schoonmaken met een wattenstaaftje en de deurrubbers dik insmeren met vaseline. Indien nog lekkage bij zware regen; plaat achterdeuren afkitten en/of lekkende deurrubbers laten vervangen

Fabiations

Nieuw lid
Hoi,

I.v.m. lange tijd afwezigheid niet gekeken. Ik heb de achterportieren dicht gekit waardoor de lekkage naar binnen is verholpen de bekleding losgehaald en dichtgekit. Ook gelijk de deurrubbers nagekeken kleine gaatjes gemaakt om de doorstroming naar beneden toe beter te laten aflopen. Voorlopig nog geen vochtige ruiten gehad en de achterklep die werkt nu ook naar behoren, want de kabelboom naar achteren toe werdt ook nat, door de lekkage wat nu droog is. Ik heb een paar foto's waar het ongeveer op te zien is.

Fabiations

Nieuw lid
Hierbij de afbeeldingen, de bekleding is makkelijk los te halen. Op de foto voor het kitten is te zien wat er origineel tussen zit die hangt los het stukje rubber is weggerot. Ik heb het laat en snel gedaan i.v.m. regen de volgende dag, maar het beste is helemaal vol kitten kan geen kwaad!

Bijlagen

• 819f86c6-d34b-48e5-8841-6f9516000a66.jpg
    819f86c6-d34b-48e5-8841-6f9516000a66.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 39
  • 5e5f0056-9f33-49b3-9724-a90e255a3614.jpg
    5e5f0056-9f33-49b3-9724-a90e255a3614.jpg
    123,2 KB · Weergaven: 38
  • ae9be0ea-7c88-485f-af66-e80f8f4b391a.jpg
    ae9be0ea-7c88-485f-af66-e80f8f4b391a.jpg
    97,1 KB · Weergaven: 35
E

Ex-lid 9621

Goede foto's. Zelf heb ik het een paar jaar geleden bij de achterdeuren gehad. Deuren voor de helf met badkamerkit dichtgesmeerd > geen problemen meer.

CDK

Forumguru
Zelf heb ik de deuren voor de helf met badkamerkit dichtgesmeerd > geen problemen meer.
Ook geen lak of corrosie problemen? Kit die in de badkamer gebruikt wordt is niet zuurvrij en kan in voorkomende gevallen schade aanrichten aan je auto.

Berry1912

Forumguru
Geloof dat ik er ook maar eens aan moet ik vind de ruitenwissers aan de binnenkant heel vervelend gaan worden en ´s winters krabbelend met een schrapper in je stoel is ook niet alles. Volg derhalve dit topic.

Bovenaan Onderaan