Kofferbak interne panelen gezocht.

Ik heb een gebruikte octavia op het oog en de kofferbak is van binnen erg beschadig door het in en uitladen van spullen. Weet iemand waar ik de plastic grijzen panelen kan kopen online? Het gaat vooral het paneel waar je achterklep slot in zit.

polf

Senior Member
Weet je al wat het bij de dealer kost? Misschien valt het wel mee en zeker de juiste kleur is best wel een uitdaging om dit online te vinden.
Als ik mag gokken voor het middenstuk 1Z9863459B 47H (€44,-) en linker 1Z9868223A 47H (€23,-)en rechter 1Z9868224A 47H ( €23,-) D stijl hoeken.

Nummers vind je hier:
http://www.skodaforum.nl/forum/threads/etka-online.17650/

Grt Polf

Cordoba

Forumguru
Ik zou gewoon even op de sloop zoeken, naar een nette set, dan ben je voor een paar tientjes waarschijnlijk spekkoper.

Als je dit linkje gebruikt, kun je kijken welke sloperijen er Octavia's van de juiste modeljaren en carrosserievorm (sedan/combi) hebben staan, ook zijn de meeste auto's via foto's te bekijken, dus de O-2's waar een auto achterin is gereden kun je gelijk al schrappen van je lijst. Vervolgens even contact opnemen met een sloperij in je omgeving die de juiste Octavia heeft staan.

Wijnand850

Forumguru
Ik heb destijds de delen links en rechts van het middendeel laten vervangen door de dealer. Kostte minder dan 20 euro per deel. Dus 400 voor het middendeel lijkt me wat veel.

Dax

Lid
www.onderdelenlijn.nl is ook een handige bron voor gebruikte onderdelen : helaas laten veel sloperijen e.d. het na om alvast een prijs te melden, maar een mailtje later weet je wat zij denken te verdienen.

En in hoeverre is hij beschadigt? Ik stoor mij ook aan dat soort details, maar wellicht kun je het deel zolang er geen scheuren in zitten zelf wat verfraaien : grof>fijn schuurpapier en dan wat cockpitspray erop ziet het er misschien een stuk knapper uit ? De plastics zijn door en door gekleurd, dus al schuur je het op..

Cordoba

Forumguru
Onderdelenlijn werkt eigenlijk niet goed voor goedkope onderdelen die ook niet als imitatiedelen geleverd worden.
Voor duurdere onderdelen, en imitatiedelen (lampen, spiegels, raammechanismen) werkt het goed, maar voor onderdelen van 10 euro werkt dat echt niet.

Dax

Lid
Nee inderdaad, maar je merkt wel of ze nog een hele auto gestapeld hebben staan en het wellicht een ritje waard is om te kijken?

Bedankt voor de adviezen, heb de auto gisteren gekocht: Octavia Combi Elagance 2.0Tdi 2009 ;). En mijn oude Octavia 2.0Tdi 2005 met 272000 gaat daarvoor ingeruild worden. Zal volgend weekend wel een foto plaatsen van de achterbak dan zijn jullie het wel met mijn eens dat je de delen wilt opknappen of vervangen.

Er staat meer dan 10 Octavia's bij diverse slopen voor onderdelen dus maak goede kans denk ik om het daar te kunnen kopen.

Bovenaan Onderaan