Kofferbak mat

BramVRS

Forumguru
Ik heb een O3 FL met dubbele laadbodem. Ik wil hier graag een bak of mat voor kopen maar weet niet zo goed welke. Hebben jullie hier ervaring mee, of wat gebruiken jullie?

Jooo...

Forumguru
Ik persoonlijk heb de omkeerbare mat en moet zeggen dat ik die enkel met de rubber kant naar boven leg, was oorspronkelijk de bedoeling om dit regelmatig om te draaien (weekend, week) maar sowieso voor je ze omdraait moet je ze toch stofzuigen want dan ligt de vuiligheid toch op de laadvloer van je koffer. Dus raad ik aan om de rubbermat te nemen die niet omkeerbaar is.

kylimo

Senior Member
Weliswaar in de FIII, maar met Jooo eens. Een rubbere mat is wel erg handig en makkelijk.

Groeten Boy

Jooo...

Forumguru
Ziet er idd gelijkaardig uit! Ga je volgens mij geen spijt van hebben... en is surplus ook nog eens waterdicht, als je eens natte schoenen of dergelijke hebt of naar de zee bent geweest (zand en water) blijft alles mooi op de mat liggen.

Rofffel

Forumguru
Ik heb ook de omkeerbare maar merk zelf dat ik 99% van de tijd de rubberen kant gebruik (hond achterin).
Daarbij is een opstaande rand wel een fijn gegeven.

Waar ik wel geinteresseerd in ben bij die mat die BramVRS aangeeft, hoe je dat gedeelte van de subwoofer weg haalt (mocht je er een hebben).
In de afbeeldingen zie je ook een mat zonder flap naar links waar de subwoofer zit... Moet je deze dan uitsnijden? Er is maar 1 mat te bestellen zo het lijkt.

BramVRS

Forumguru
Volgens mij kun je dan een andere bestellen waar de linker flap niet aan zit. Ik heb geen canton systeem en kies daarom voor de variant met twee "flappen".

45069

Senior Member
In mijn auto ligt ook een dubbelzijdige mat. Persoonlijk vind ik die wel fijn. Rubber ligt standaard aan de bovenzijde.

Flem_nl

Forumguru
Ik zou zelf ook gaan voor de omkeerbare mat en dan de rubber kant boven (zelf ook zo 5 jaar in de auto gehad). De dubbele bodem gebruikte ik eigenlijk nooit en zou dan ook nooit als optie meer kiezen. Nadien in een Passat de rubberen/plastic versie gehad zoals in de link. Nadeel is dat deze vrij dun is. De omkeerbare mat is veel steviger en heeft ook een opstaande rand.

BramVRS

Forumguru
Ik zou zelf ook gaan voor de omkeerbare mat en dan de rubber kant boven (zelf ook zo 5 jaar in de auto gehad). De dubbele bodem gebruikte ik eigenlijk nooit en zou dan ook nooit als optie meer kiezen. Nadien in een Passat de rubberen/plastic versie gehad zoals in de link. Nadeel is dat deze vrij dun is. De omkeerbare mat is veel steviger en heeft ook een opstaande rand.
Ik heb er inmiddels een besteld die volgende week afgeleverd zal worden. Die dubbele bodem ga ik ook nooit meer bestellen. Neemt veel ruimte in en ik gebruik het werkelijk nooit!

dirkie996

Forumguru
Bij mij: rubberen mattenset van Skoda. Eerst gedacht van omkeerbare mat te kopen, maar de garagist raadde mij dit af, daar onze hond, regelmatig meereist. Gemakkelijk te onderhouden, zo.

EdK

Forumguru
Heb ook zo'n omkeerbare mat, maar vind het een baggerding !
Dus de orginele rubbermat aangeschaft , ideaal !!! Als die smerig is pak ik hem eruit en gooi de hogedruk er ff overheen en is weer schoon.
Soms als die doffig uitslaat dan spuit ik hem nog ff in met wat siliconenspray, maar dat is meer voor de looks !

SK_YR

Nieuw lid
Die rubberen mat is super handig! Ook voorin is het aan te raden. Helemaal als het straks slechter weer wordt, vee tegen / sneeuw. De stoffen mat wordt dan zeiknat en bij de rubberen mat blijft mooi liggen.

heusinkveldb

Forumguru
Ik heb deze "standaard" dubbelzijdige mat altijd achterin gehad. Rubberzijde naar boven. Even stofzuigen en eventueel afnemen met een natte doek en hij is weer schoon. Water houd ie ook tegen mits het geen 10 Liter is :maakmegek:

Hier bovenop had ik dan een antislipmat van de Lidl zodat de lading niet ging schuiven. Werkt super en je boodschappenkrat vliegt niet continue heen en weer. :D.
https://www.bol.com/nl/p/aidapt-ant...j9JNkiNKrOVua4jzk51aOI8NuXvGwR0xoCVzcQAvD_BwE

Bij de Lidl was ie natuurlijk een stuk goedkoper. Maar heb er wel een met een honingraad motief zodat viel en eventueel water er tussendoor kan.
Heb die mat nu weer in m'n nieuwe auto liggen, heb er een hekel aan als alles heen en weer vliegt. :D

Michelv. heeft nu zo'n mat te koop.
https://www.skodaforum.nl/forum/i/voor-o3-oa-wintermattenset-dubbelzijdige-kofferbakmat.39892/

HarrieSkoda

Forumguru
Heerlijke mat. In deze periode van het jaar is de rubber zijde perfect. Alleen vind ik hem vrij glad waardoor lading snel schuift inderdaad.

Snap niet dat de set van @Michelv. nog niet weg is. Is zeer compleet met zelfs de vloermatten voor bestuurder en passagiers erbij!

sh0ck

Lid
Ik heb ook die rubberen mat, topding, lekker stroef, bagage schuift niet meer weg.
+ ik vervoer nog wel eens zeiknatte overlevingspakken, schoonmaken is dan easy, mat eruit en afspuiten maar.

Bovenaan Onderaan