Kofferbak octavia combi

Goedemiddag allemaal,
Ik ben opzoek naar een oplossing voor m'n kofferbak.
De zijkanten zijn bij mij open zoals op deze foto.
IMG_20190920_163319.jpg
Ik ben opzoek naar deze opstaande randen.
IMG_20190920_163737.jpg
Iemand deze ergens kunnen vinden of een oplossing hiervoor?

hemi24

Forumguru
Verschil tussen de foto’s zit hem in de aan- of afwezigheid van een verhoogde laadvloer lijkt mij..?

Duijzer

Donateur
Als foto 1 je huidige kofferbak is, dan heb je een verhoogde laadvloer. Als je die optilt zie je als het goed is de verhoging zitten. Het is dan geen bakje meer, tenzij je de bovenkant weghaalt.

Als foto 1 je huidige kofferbak is, dan heb je een verhoogde laadvloer. Als je die optilt zie je als het goed is de verhoging zitten. Het is dan geen bakje meer, tenzij je de bovenkant weghaalt.

Klopt dit bakje is erg ondiep om spullen in te leggen.

hemi24

Forumguru
Dealer ben ik geweest die had geen oplossing.

De dealer moet je ook ongeveer de exacte onderdeelnummers aangeven, wil die iets voor je gaan oplossen..!

Met de volgende nummers ben je al een beetje op weg denk ik :
5E5867145A; 5E5867145

Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
@skoda2015
Laadvloer verhoogd of niet verhoogd moet geen verschil zijn.
Zoals ik de foto zie zal het bij jou niet gaan.
Wanneer je schotten wil plaatsen zoals jij wil hebben, moet er aan iedere kant 2 houders zitten waar de schotten opgeschoven kan worden.
En als ik de foto zie, zitten die daar niet. :nono:

Wat ik dan zou doen is een vak of schot van hout maken, die bekleden en aan de onderzijde klittenband vastzetten waardoor het geheel vast komt te zitten aan de bekleding van de kofferbak.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Het probleem van @AndreM zie ik niet zo; volgens mij zijn de zijpanelen voor beide bodemvarianten gelijk, dus is het een kwestie van naderhand bestellen en monteren.
Punt is alleen dat de schotjes iets verder terug staan, dus je blijft ruimte houden tussen je verhoogde laadvloer en de zijschotjes.

AndreM

Forumguru
Ik omschrijf geen probleem, maar een oplossing!
Als je goed lees mis ik de houders op de foto waar je de schotten in schuift.
Deze zaten in mijn O3 aan beide zijde standaard af fabriek.

Laatst bewerkt:
Klopt @AndreM er zitten geen bevestigingspunten voor de schotjes.

het idee van jou door met hout schotjes te maken en vast te maken met klitterband ga ik denk ik maar proberen!

was op de basisschool best goed in knutselen
:D

Chateau Rouge

Senior Member
Netjes opgelost zo!
Heb zelf een spanbandje getrokken om de twee bagagehaakjes aan de zijkant. Daarmee trek ik het bosje vloeistof-flessen precies vlak met de zijkant.

BramVRS

Forumguru
Even iets anders, is het gemakkelijk de dubbele laadvloer te verwijderen? Ik heb er een maar vind een diepe koffer veel handiger. Gebruik de dubbele ruimte totaal niet.

Even iets anders, is het gemakkelijk de dubbele laadvloer te verwijderen? Ik heb er een maar vind een diepe koffer veel handiger. Gebruik de dubbele ruimte totaal niet.
Helemaal verwijderen word slopen denk ik. Wat wel kan is de klep iets optillen en de klep naar je toe trekken. Dan klikt die los bij de stoelen. Dan kan je de klep laten zakken op de bestaande laadvloer

Chateau Rouge

Senior Member
Ja, afgelopen week ook gedaan ter voorbereiding van de vakantie. Vloer opvouwen. Dan links en rechts 2 knopjes indrukken om 3 vloerdelen omhoog te klappen. Dan zie je een metalen asje van links naar rechts waar de vloerdelen om scharnieren. Zit met 3 clips vast die je weg kan draaien. Je pakt de vloerdelen dan zo weg. Het asje kan je met wat buigen en schuiven uit elkaar halen of gewoon in de onderste positie draaien.

Rallye

Forumguru
Uitbouwen moet kunnen: de dubbele laadvloer in mijn RS is afkomstig uit een andere RS. Voor mij was het kunnen hebben van die laadvloer een dealbreaker: ik vind het juist ontzettend handig. Ik begreep wel van de garage dat het overbouwen uiteindelijk een heel werk was geweest.

Bovenaan Onderaan