Kofferbak ontsluit niet

Ik heb gister mijn auto op slot gedaan. Toen ik later de auto opendeed, werkte de deuren wel, echter de kofferbak niet. Iemand hier al eens eerder een probleem mee gehad?

De cv motor zit achter de kunsstof afdekking. De witte cv unit verwijderen een en ander even smeren met teflon spray daarna weer monteren. Ik heb het euvel ook gehad en alles werkt nu weer.

Bakkertje

Forumguru
Is het niet toevallig zo dat je hem helemaal op slot gedaan hebt? Ik heb ooit een audi 80 gehad waarbij ik de klep met de sleutel een standje verder op slot kon doen, dan deed ie niet meer mee met de centrale vergrendeling. (ik weet niet of dit uberhaupt kan hoor bij een O1)

Werkt nog steeds niet. Heb wel het gevoel dat ik de sleutel verder kan draaien (vage omschrijving) maar met "normale" kracht lukt dat niet, en ben dus bang de sleutel te breken. Zal mijn neef eens bellen, die zit in de sloten/sleutels. Thx iig voor de input :)

jbagema

Nieuw lid
Ik had toevallig vorige week hetzelfde probleem, maar bij mij ging ook de binnenverliching uit.
De zekering van de binnenverlichting bleek doorgebrand en daar loopt ook de cv voor de achterklep over.
Dus zekering controleren en als dat het is, is het simpel opgelost, succes.

Jeroen

Was dus niet de zekering.

Ik heb het mechanisme even bekeken, en er zit een motortje in een witte behuizing aan de rechterkant van het sluit mechanisme, nadat ik zeker wist dat er stroom/spanning door de kabels kwam (even doorgemeten), moest het wel dat motortje zijn.

Ik het gevalletje eraf geschroefd en opengemaakt. Is een klein motortje wat je ook tegenkomt in een "handventilator" (je weet wel zo'n ding op 1 AA batterij), welke via een tandwieltje een armpje in en uit schuift.

In dit amrpje zag geen beweging, tot ik het uit elkaar haalde. Waarschijnlijk net op een dood punt beland waardoor deze niet meer in of uit kon. Ik heb het met WD40 ingespoten en weer aan het stekkertje bevestigd: et voila.

Wel raar dat als het motortje neit meer werkt, je de koffebak niet meer kan openen (behalve dan van binnenuit met de noodschakelaar, lekker door de kofferbak dweilen :tongue: )

LeJo

Lid
Roeligan,

enig idee hoeveel spanning er op deze onderdelen moet komen?
Heb hetzelfde probleem aan de hand met een fabia hb van 2005. Maar op de schakelaar in de kofferklep zelf staan bij mij constant +- 3V op. Op het mechanisme in de klep staat +-4.5V maar ik krijg geen spanning op het gedeelte in de kofferdrempel...
Kabelboom in de rubber tussen de kofferklep en carosserie is in orde. Deze heb ik gecontroleerd.

Enig idee iemand???
Alvast bedankt!

Joske

Forumguru
kapot kofferslot?

krijg je melding onder het rijden dat je koffer open staat? of indien geen boordcomputer, gaat de verlichting soms aan of blijft ze branden in de koffer?

LeJo

Lid
Joske, Geen enkele melding of geen koffer verlichting dat gaat branden! Niets wat erop wijst dat er iets mis is met de wagen. Tot dat ik mijn koffer wil openen ---> NIETS. Niet met de AB niet met de knop in de kofferklep. Er is geen mogelijkheid om langs binnen de koffer mechanisch open te doen.
Moet dus mijn achterzetels plat leggen en langs binnen het slot mechanisch openen.

Spanning heb ik op de kofferklepschakelaar en deze werkt, wanneer men deze indrukt hoor je de relais vooraan inschakelen en zie je met een meting dat de schakelaar de stroom onderbreekt naar de relais.

Desperado: zal ik zeker doen ivm dat nieuwe topic.

Het kan totaal iets anders zijn.
Wilde vertrekken met mijn octi. Deden de ruitenwissers voor het niet. Alles gecheck tot zekeringen toe niets kunnen vinden. Uiteindelijk de plus van de accu gehaald voor 5 minuten. Terug gezet enn voila de ruitenwissers deden het weer. Het is en blijft electonica en canbus. Misschien een tip?

Bovenaan Onderaan