Kofferbak verlichting defect

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal
Mijn verlichting in de kofferbak doet het niet
Lampjes zijn goed , schakelaar is goed
Er komt 10 volt op de bedrading , waar kan hem dat in zitten ???​

Joske

Forumguru
Kofferslot gok ik. Krijg je melding op maxidot (indien van toepassing) dat koffer open staat?

Hans O.

Forumguru
Waar heb je die 10 volt gemeten? Op de draden direct bij het lampje? En hoe heb je gecheckt dat het lampje nog goed is? Visueel of op een andere plek laten branden?

Hoi.. zweeft je voeding of heb je ergens een beschadiging in de kabel?
Dit kun je nagaan door de bedrading van het lampje te meten t.o.v. de min van een achterlamp of andere 12 V en hetzelfde voor de plus aansluiting.
Als je andere waardes krijgt dan weet je dat er iets mis is met de bekabeling of schakelaar.

Succes

Bakkertje

Forumguru
Ik kan me vergissen, maar volgens mij gaat het via het slot. Daar zit een stuk elektronica in met een micro switch die berucht is om defect te gaan.
Heb je de 10 volt op de fitting gemeten met de lamp erin? Wat ik nog kan bedenken is dat er geen stroom geleverd kan worden en dat daarom de lamp niet gaat branden..
Maar in dit mysterie zet ik in op defecte elektronica in het slot. Is overigens uit te lezen met vcds.

Het slot is het niet want die laat wel stroom door
En op maxidot kan ik zien dat de klep open is
Kan het in een stuurapparaat zitten ??
Ik heb ook 1 verlichting onder de bestuurdersspiegel die t niet doet
Bijrijderskant wel
Lampjes zijn goed

Bakkertje

Forumguru
Heb je nu met of zonder lamp gemeten?? Spanning is wat anders dan stroom en je hebt stroom nodig om een lamp te laten branden en daarbij zou je 12-14v moeten meten geen 10
En ja het kan de comfort module zijn. Even fabrieksinstellingen terugzetten in de maxidot wil wel eens helpen.
Anders uitlezen met vcds.

Ik zou ook graag op willen merken dat mensen hier op het forum geheel vrijwillig jou proberen te helpen. Persoonlijk zou ik het kunnen waarderen als je dan ook enige dankbaarheid laat merken in je reacties. Het is behoorlijk bot en kort zoals je reageert en dat is nou niet de sfeer die we hier erop na willen houden.

Bakkertje

Forumguru
Ik begrijp dat je met je handen in het haar zit met het niet branden van je lampje, maar een normale reactie is toch niet teveel gevraagd neem ik aan?

Als je van mening bent dat je op deze manier de juiste hulp gaat krijgen dan denk ik dat je hier niet op je plek bent.

Succes verder met het zoeken naar je probleem, breng hem anders even naar de dealer die leest hem graag uit voor je en vervangt met alle liefde en plezier je slot en comfort module, dan ben je zo'n 500 - 750 euro lichter en zal het lampje het vast weer doen.

dirkkroneman

Forumguru
Wtf, nou dit soort volk hoef ik hier niet zeg. Bah! Je wordt geholpen daar waar iedereen kan en vervolgens ga je op alles en iedereen schelden. Wie is hier nou kansloos. #benerklaarmee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan