Kofferbakmat Octavia III en IV gelijk?

The Vipe

Actief lid
Weet iemand of de dubbelzijdige kofferbakmat uit de Octavia III ook past in de Octavia IV? Ik ben nog in afwachting van de IV later dit jaar en hoop eigenlijk dat ik mijn huidige mat kan hergebruiken.
 
Dat past. Maar: het beste kun je hem andersom leggen.
maar: dat is dan weer van toepassing bij de PHEV óf als je een verhoogde laadvloer heb.
dan is namelijk de achterkant “recht” en heb je niet die hoeken linksbrechts achterin.

toevallig vandeweek nog gebruikt en ik leg hem dus verkeerd om erin.. :thumbsup:
 

NordicVolvo

Actief lid
Ja die past. Zelfs de harde hoge kofferbak schaal van de Octavia III past in de IV. Ook de vloermatten kunnen erin.
 
@EdK de vraag was oftie past. En dat is zo.
echter voor de PHEV is er geen mat, ik kan hem iig niet vinden. En dat geld dan ook voor de verhoogde laadvloer want de vloer is dan gelijk aan elkaar.

Enige wat er is is deze, maar die is niet voor de phev..
1715804217744.jpeg
 

The Vipe

Actief lid
Bedankt allemaal, ik weet voor nu even voldoende en ga het huidige matje eerst maar eens hergebruiken en er niet direct een nieuwe voor bij bestellen.
 

Rallye

Forumguru
Grappig. Voor mij is "wel of niet passen" een mathematisch begrip. Ook te klein "past" dan dus niet. Als de vraag is "kun je hem gebruiken" dan is het antwoord waarschijnlijk "ja". Maar "passen" lijkt mij iets anders: de mat beschermt zo niet de hele laadvloer.
 
Laatst bewerkt:

mothergoose

Actief lid
Ik heb de omkeerbare mat uit mijn O3 bewaard en deze ligt nu prima in de O4.... Past goed, beetje aanduwen maar past goed. Hij beschermt de gehele vloer in de kofferbak, tot aan de randjes
 
Moedergans rijd geen PHEV maar een reguliere mild hybrid.. dus die heeft een "normale" vloer in de kofferbak.. welicht is die qua vorm (dus de hoeken van de achterbank) vergelijkbaar als de O3..
 
Newsflash:

Er is een nieuw type kofferbakmat. Dubbelzijdig én vouwbaar welke bedoeld is voor de PHEV combi of de combi waar men een verhoogde laadvloer heeft als optie.

Plaatje van Skoda SK. Het betreft onderdeelnummer 5E7061163C. Verkoopprijs zo’n 95 euro.

1726099746513.jpeg
 

The Vipe

Actief lid
Ik heb de dubbelzijdige mat uit de III nu in gebruik in de IV zonder verhoogde laadvloer. Aan de achterzijde zie je dat de pasvorm nét niet optimaal is, maar dat valt bijna niet op. Past prima!
 
Inmiddels contact gehad met de dealer (Groningen) of zij deze konden bestellen, echt was dit helaas (nog) niet zo.
We zullen waarschijnlijk nog even moeten wachten.:cautious:
 
Bovenaan Onderaan