kofferbakmat

darkprojectx

Forumguru
ik werd een beetje gek van al die spullen die in de kofferbak van links naar rechts schoven,
dus ik ben eens bij de dealer langs gegaan om te kijken wat een kofferbakmat kost (antislip idee).

Nu hadden ze er 1 van schuim, met van die bolletjes a 69,96 euro
En 1 van rubber, met groeven a 29,95 euro.

De beste man heeft ze goed vergeleken op de computer en daarna beide tevoorschijn gehaald uit het magazijn (helaas alleen voor fabia 2 op voorraad) wat de rij wachtende mensen achter mij tot wanhoop dreef :grin:

Maar zo ver bij mij bekend was rubber zo onderhand het duurste materiaal in een auto.. hoe kan die dan toch goedkoper zijn dan schuim?
En blijft op de rubberen mat iets beter liggen dan op de schuim mat?
Kwa gewicht zullen ze elkaar wel wat schelen.. rubber is wat zwaarder..?

iemand ervaring met deze matten?

Erik_NL

Forumguru
onze Fabia Combi is voorzien van hardrubberen mat (Skoda) + verend net aan de kofferbakogen (Peugeot) => geen geschuif van bagage.

Gerke

Forumguru
Ik heb ook de rubberen mat (samen met de matten in de auto zelf) voor 29,95 euro.
Bevalt prima, maar alleen grotere zaken blijven liggen, kleinere dingen rollen gewoon nog steeds heen en weer

darkprojectx

Forumguru
daarvoor heb ik ook een oplossing, de kleine dingen doe je gewoon in een plastic opberg bak die bij voor 10 euro bij de Blokker haalt.
werkt perfect!

Ik heb een rubberen mat aangeschaft, mooi met de letters Fabia erop! Ziet er zeer netjes uit en hij is lekker stroef!

Grappig momentje bij de dealer gehad, mijn ride stond voor de deur te blinken en terwijl ik aan de balie stond te wachten ging een medewerker voor de raam staan en zei "hey die Skoda..." Een andere collega ging erbij staan.. "is dat een sport editie?" .. "het is geen RS" nummer 3 erbij, die het schijnbaar nog moet leren "is dat geen octavia?" haha...

Nee jongens, dat is een Skoda Fabia op een schroefset met 17 inch velgen en een Cupra lip..

kopen?

altijd lachen daar..

turboturbo

Forumguru
Wat ik heb gedaan: een spin 4-arm / snelbinder in de kofferbak, elke 'arm' aan een van de haken verbonden. Tassen en iets grotere spulletjes e.d. worden onder de spin vastgehouden, of staan tussen 2 'armen' in, zodat schuiven geen optie is. Kleinere rommel zit in een kleine kartonnen doos, 'vastgeklemd' tussen 2 'armen'.
Plaatje:
1961-210x200.jpg

En nu erger ik me aan wat er allemaal schuift en rolt in de deur zij opbergvakken, bij het optrekken en afremmen :icon_smile_dead:

darkprojectx

Forumguru
haha.. bij mij zijn die vakken altijd leeg, hooguit wat spulletjes in mijn armsteun.

maar zie hier, fotos gemaakt vanavond bij thuis komst;

GroteFoto-E7IR3NWZ.jpg

GroteFoto-7EFQRY8L.jpg

Alles nog braaf op zn plekje, doos en opbergbak staan exact waar ik ze gelaten heb.
Gisteren leek het nog alsof er een bom was ontploft.

en dat voor 3 tientjes..

Bovenaan Onderaan