Kofferbakverlichting F1

memoscan

Senior Member
Goedenavond beste forumleden,
mijn eerste storing in mijn pas aangeschafte F1 combi 1.4 TDI, de vorige faab doorverkocht aan zoonlief, helaas is de verlichting uitgevallen geen steeklamp[wedgebase] stuk maar geen massa op lamp, nieuwe massadraad geplaatst maar nu blijft de lamp constant branden, mischien onder de techneuten onder ons een defect in de schakelaar en wat kost deze, graag een reactie.
groetjes memoscan

Ronnie

Forumguru
De schakelaar zit in het achterklepslot, (in de klep dus) deze zal blijven "hangen"........

Bijlagen

• Fabia1 Montageoverzicht achterklepslot.doc
    111 KB · Weergaven: 61

memoscan

Senior Member
hallo Ronnie,
ik heb een poging gedaan om de 3 bouten nr 8 los te krijgen is dit nu inderdaad torx t40? deze past niet erg lekker een beetjs ruim ik verwacht een zg doordraaier en durf niet meer kracht te zetten de bouten zitten muurvast en dat bij een auto van 2007, graag advies van jou en je bedoeld enkel het slot en niet de handgreep

turboturbo

Forumguru
Wat een vreemd probleem blijft dit toch. Bij mij hapert de verlichting; doet het soms wel, soms niet.
In een ander draadje over ditzelfde probleem kwam iemand met de tip om even de schakelaar / hendel goed los te slaan. Heeft bij mij vooralsnog niets opgeleverd.
Slot vervangen (=duur) vind ik geen optie. Vervangen met een 2e hands (uit een sloop auto bijv) dan weer wel.... Maar heeft het zin?

memoscan

Senior Member
slot vervangen kost 28 euro dit clpt met schakelaar, probleem blijft bij mij hoe krijg ik de bouten los, ik wacht nog op advies van Ronnie

Ronnie

Forumguru
hallo Ronnie,
is dit nu inderdaad torx t40? deze past niet erg lekker een beetjs ruim
Dit kan kloppen, het is geen torx 40.......
Het is een 12-kant inbusbout, maat M8. (dezelfde maat als de bouten in de aandrijfassen aan de versnellingsbak)

memoscan

Senior Member
Zojuist gelukt het blijkt toch dat er een torx T45 inpast dus 6 sterpuntjes, wel de bouten even laten schrikken het blijkt dat er bij demontage van het slot er een kleinverend plaatje die afgebroken was van een langer geheel uit viel vermoedelijk de oorzaak van het uitvallen van de kofferbakverlichting, zo te zien wel uit elkaar te halen maar ik denk dat er allerlei veertjes naar mijn hoofd springen, dus maar een beslissing nemen een nieuwe kopen a 27 euro of door rijden zonder verlichting want het slot werkt perfect.
thanks voor de duidelijke tekening.
groeten vanuit Dronten

Dat oranje slot en de micro switch er dus uit gekregen, alleen het werkt nog niet, kan echt niet ontdekken waar het aan ligt...

Bovenaan Onderaan