Kofferbekleding O3C

OctaviaWest

Actief lid
Op een site (die van Autobild dacht ik) las ik laatst in een review iets over de kofferbekleding van de Octavia 3. De Duitsers omschreven dit als "Billigheimer", de Duitse uitdrukking voor een beetje goedkoop. De kofferbekleding is in simpel vilt. Goedkoop, maar niet erg kwaliteitsvol. Ik heb wel breaks van andere merken gezien waar de koffer met mooi zacht tapijt werd bekleed.

Nu heb ik er in de showroom niet echt op gelet, de verkoper ze er ook niks over, maar verschilt de kofferbekleding per uitrustingsniveau of zijn ze allemaal dezelfde? Heeft een Elegance een kwaliteitsvollere kofferbekleding dan een Ambition of een Active?

Op de foto's hieronder dacht ik twee verschillende soorten bekleding te ontwaren. Of is het trucage of photoshop? Weet iemand hoe het zit?

image-jpg.20011

image-jpg.20012

rcFred

Senior Member
Bovenste lijkt me een foto en de onderste een gemaakt beeld met de computer.
Ik hoef er geen hoogpolig tapijt in, als het net zo is als bij de O2FL vind ik het best. Wat ik zag bij de demo auto's bij de dealer leek het ook op hetzelfde.

ertromp

Forumguru
Die onderste foto lijkt me een fotoshop of zo betreffende de bekleding. Ik heb de O3 en dan in alle uitvoeringen die er nu te krijgen zijn alleen met de interieur afwerking van de bovenste foto gezien.
Wel kan het vertekenen want de onderste foto is wel de uitvoering met de dubbele bodem

OctaviaWest

Actief lid
Beide foto's lijken een auto met variabele kofferbodem te tonen (heb ik ook meebesteld met mijn nieuwe auto). Maar ik dacht twee soorten bekleding/tapijt te kunnen herkennen. De onderste foto heeft inderdaad iets van een digitale tekening. Wellicht dat het daarmee te maken heeft.

Wesly

Senior Member
Bij de onderste foto hebben ze de bedekking volgens mij ingekleurd met een standaard patroon want je kan zien dat er een herhalend patroon in zit, met de computer gedaan dus volgens mij

Maik

Actief lid
Op de onderste foto zie ik opklaptafeltjes op de stoelen.... Die optie heb ik volgens mij nog nooit gezien..

Pablos

Senior Member
Onderste foto is toch gewoon de kofferbak, bovenste foto heeft de dubbele laadvloer
Update: excuus ging over andere foto's. Idd rondere kasten

Bovenaan Onderaan