Kofferdeksel afbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

ik rij met een fabia combi. Een grote koffer voor die kleine wagen. Nu, soms (en iedereen zal dit wel kennen) is het nodig om wat grotere stukken te vervoeren. Met andere woorden, ze steken uit de koffer.

Hoe vervoeren jullie zoiets?

Ik weet, de fabia heeft sjorhaken, maar ik zie niet direct iets waarmee ik de koffer kan toebinden (buiten de lus om hem dicht te trekken). Ik weet ook dat de koffer, normaalgezien, vanzelf naar beneden blijft, maar toch. En aan de achterruitenwisser een touw binden naar het sleepoog onder de wagen lijkt me niet echt gezond voor de ruitenwisser.

joergarms

Senior Member
Is niet alleen slecht voor je ruitenwisser, het is nog veel slechter voor je lak waar het touw overheen schuurt.
Wat soms werkt; men neme een ring van 4 mm dik ijzer, dus geen platte ring, die kun je dan in het slot klikken van de klep.
Daar kun je dan het touw aan vast knopen, dan kun je dat aan je trekhaak of sleepoog vastzetten.

Beetje lastig uit te leggen, maar het werkt:baby012:

cvegreen

Forumguru
Als ik langere stukken moet voeren , dan steek ik een touw tussen het kofferslot , een beetje hard trekken naar binnen toe zodat je slot in het slot gaat zogezegd en dan vastbinden aan die haken , een beetje zoals joergarms zegt , maar dan zonder die haak. Werkt inderdaad perfect .

van_der_P

Senior Member
Is niet alleen slecht voor je ruitenwisser, het is nog veel slechter voor je lak waar het touw overheen schuurt.
012:
Je kunt natuurlijk tussen de lak en de touw een stuk tempex of een deken stoppen dat werkt ook.
De ruimt in de Skoda is zo groot dat het wel niet zovaak voorkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan