Kofferdeksel doet het niet + ombouw naar hatchbak

hallo,

bij het kuisen van de wagen en net een dag voordat we een tripje gingen doen gaat de kofferdeksel niet meer open met knop en met de afstandsbediening, na even zoeken de koffer van binnenuit open gedaan,
diverse bekleding gedemonteerd en uitmeten erachter gekomen dat de draden in het scharnierend punt van de achterklep en de achteruit gebroken zijn.

ik heb dit probleem nog niet tegengekomen hier op het forum dus toch maar even melden.
Tevens heb ik het ook het onderste slot element wat het slot dicht trekt op het moment de koffer dichtvalt ook maar eens grondig zuiver gemaakt en ingevet.

De bedrading gesoldeerd en met krimpkous beschermd, nu is dit een zwak punt aangezien het opnieuw gaat scharnieren maar ik vind het 2 delig systeem toch niet belangrijk (heb liever altijd hatchbak zoals de facelift).
Dus heb ik de koffer gesloten,de rechtse knop ingedrukt zodat deze omschakeld, de koffer terug geopend en dan de stekkers van de 2 omschakel kleppen uitgetrokken en ook het stekkertje in het deksel van de rechtse knop.

Dus vanaf nu alleen maar hatchback en ook makkelijk terug om te zetten, het zijn maar 3 stekkers.

hierna alle panelen terug gemonteerd, wat een ellende dit is bij de moderne auto, echte wegwerp rommel, tapjes afgebroken en zelfs het haakje waar de hoedeplank inhangt met het koortje omdat deze er ook uit moest om het paneel te demonteren, maar met het uitdraaien breekt deze af (heeft hier iemand een type nr van om deze te bestellen?)

tip: bedrading nooit herstellen met een lusterklem of dergelijke, dit was maar om te testen.

full

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Mooi dat je het opgelost hebt en hier gedeeld. Komt veel voor de bedrading lijkt bij veel auto's toch net wat te kort waardoor er extra spanning op komt te staan en deze klachten komen.

Twincam_be

Senior Member
inderdaad, heb dit probleem ook gehad. afknippen en 10-15cm langermaken en op verschillende lengtes solderen (anders zit je weer vast)

Bovenaan Onderaan