Kofferdeksel Fabia Combi 2011

michelvolkel

Nieuw lid
Mijn kofferdeksel wil niet meer open. Nu heb ik het paneel al verwijderd waar alles achter zit en ben eens gaan meten. De schakelaar om de koffer mee te openenen meet gewoon door wanneer ik deze indruk. Ook heb ik even doorverbonden met een draadje. Dus die is goed. Wanneer ik met een schroevendraaier het palletje weg druk om de koffer handmatig te openen gaat de verlichting in de bak branden. Dus dat lijkt ook goed.. Bij sluiten gaat deze ook weer uit. Nu zitten er op het slot een connector met 4 aanslutingen (1 is spare), Op aansluiting 2 staat 12V, Weet iemand waar 3 en 4 voor zijn? Welke ontgrendeld de klep? Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
 

Bijlagen

  • koffer1.jpg
    koffer1.jpg
    551,3 KB · Weergaven: 8
  • koffer2.jpg
    koffer2.jpg
    269,7 KB · Weergaven: 8

Tees

Donateur
Je hebt altijd 2 dingen nodig voor stroom: massa en spanning. Degene die je meet is +12V, de bruine ernaast zal de massa zijn (bij VAG is de massa altijd bruin, evt met iets erbij), en dan zal die 3e wel de signaal/CANbus-draad zijn.
 

michelvolkel

Nieuw lid
Dankjewel voor je reactie Tees. Heb het schema gevonden. De V53 is het slot.. Eens kijken hoe ik dat kan testen.
 

Bijlagen

  • IMG_1164.PNG
    IMG_1164.PNG
    90,1 KB · Weergaven: 9

EdK

Forumguru
Zie in dat schema de T10c zitten, zou die eerst eens opzoeken en losnemen en controleren op corrosie !
Maar probleem kan ook nog draadbreuk zijn in de doorvoer aan zijkanten achterklep bij scharnierpunten.
Is ook vaak één van de punten die problemen geven....


En het word in algemeen zeer op prijs gesteld als je je even voorstelt in de meet en greet van het forum !
 
Laatst bewerkt:

michelvolkel

Nieuw lid
Thanks EdK!! Het is idd een kabel breuk. Er waren nog meer draden slecht. Poeh wat ligt dat er strak in. Ik heb ze nu gesoldeerd en verlengd met wat nieuwe draad. Draden met duc tape geïsoleerd en krimpkous eroverheen. Beter zou zijn een nieuwe kabelboom. Hoe lossen jullie dit meestal op?
Maar voor nu de klep gaat weer open
Ik zal vanavond mezelf eens voorstellen in de meet en Greet. Das idd wel zo netjes!
 

Bijlagen

  • 44E14DD2-A2B9-46AB-AB0F-FA3D67420DD0.jpeg
    44E14DD2-A2B9-46AB-AB0F-FA3D67420DD0.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 10

Tees

Donateur
Precies zo: stukje draad ertussen solderen en afisoleren. Ik zou zelf alleen krimpkous evt wat PVC tape gebruiken. Ducttape vind ik niet ideaal hiervoor. Fleecetape is ook handig voor dit soort toepassingen, heb ooit eens een rol gekocht toen ik een extra binnenverlichtingsunit installeerde, zorgt ervoor dat losse draden goed bij elkaar blijven, en toch soepel ergens doorheen lopen.
 

EdK

Forumguru
Zelf zou ik de lassen maken in de klep en in wagendeel !
Dus zodat je geen soldering in de manchet hebt !
Want zoals je zegt het zit er strak in daar en met solderen maak je eigenlijk van die soepele draad een stugge draad en die breekt ook weer makkelijker.
En mocht er een nieuwe boom voor zijn dan zorgen dat je meer ruimte in de draden hebt rondom het scharnierpunt.
En die eventueel inspuiten met teflonvet of siliconen zodat de draden onderling over elkaar kunnen bewegen.
Want dat is nu zeker niet het geval !!

Maar gelukkig heb je de oorzaak gevonden met de tip en nu is het dus alleen zorgen voor een goede oplossing !
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan