kofferklep automatisch openen

darkprojectx

Forumguru
Nee ik bedoel niet de kofferklep ontgrendelen, maar openen!

Is het mogelijk om de faberiaan deze upgrade te geven?

Dus bij het indrukken van de kofferbak ontgrendelknop op de klapsleutel,
gaat de kofferklep niet alleen van slot, maar ook omhoog....

op een Golf 6 is het wel al gelukt.. met Skoda gasveren nog wel..

http://www.youtube.com/watch?v=b3rINjv5aKw&feature=related

dat wil ik ook! Maar dan op mn Faberiaan!

Ronnie

Forumguru
Tuurlijk kan dat wel, maar bedenk dan wel dat je een behoorlijke kracht moet opbrengen om hem weer dicht te doen......

darkprojectx

Forumguru
ik moet toch andere dempers erop hebben, als ik hem nu dicht gooi dan springen zelfs mn achterlampjes uit hun fitting :icon_smile_dead: beetje gare dempers zeg maar

net ff bij mn auto wezen kijken en ik heb er standaard de 6Y0 827 550 A dempers op zitten, maar vanmiddag moet ik dus ff shoppen voor 6Y0 827 550 C dempers :623:

to be continued!

leslee

Forumguru
@ darkprojectx: dat is nou een iets waar ik ook naar op zoek ben.
is wel zo makkelijk met een gecleande klep.
laat me ff weten of het gelukt is en of het bevalt.

suc-6 ermee

darkprojectx

Forumguru
werkelijk waar...........:mad:

kom je bij de dealer.. "oh ja.. onze bestelling is niet helemaal binnengekomen"........

weer een dag wachten... pfff bestellen blijkt toch iedere keer weer een drama te zijn

darkprojectx

Forumguru
helaas, het werkt niet..

als de klep open gaat dan zijn de eerste 20graden te zwaar voor de gasveer.

ach, ben ik wel gelijk van mn oude lekke gasveren af :)

remcee

Lid
Zijn dit originele Skoda gasveren? En passen deze naast de Fabia ook op de O2 FL? Zover ik het uit dit topic kan opmaken wel, maar het is nog een beetje onduidelijk...

icecube

Actief lid
In het Octavia forum loopt hier ook een discussie over. Ik ben voor mijn nieuwe F2GL erg geinteresseerd in de veertjes zoals in het filmpje. Vraag me alleen al welke sterke ik moet hebben aangezien er 1000 en 1 verschillende veertjes te koop zijn...

MarijntjeTDI

Actief lid
@ icecube

Zit met hetzelfde dilemma, kan op internet wel dezelfde veren bestellen maar mijn ruimte op de demper is korter dan 32 mm dus kan ze inkorten of kleinere veren bestellen. Lastige is ook dat je ze niet kan uitproberen en dus op de bonnefooi (hetzij redelijk onderbouwd) moet gaan bestellen. Ook heb ik er weinig trek in om mijn gasveerbevestigingspunten kapot te duwen.... maar ben gewoon benieuwd naar deze feature.

icecube

Actief lid
Toch lijkt mij de optie van sterkere gasveren beter. Zowel functioneel als technische/levensduur. Mogelijk kunnen er gasveren van een polo/golf op. Maar ook hier geld weer dat ik niet onnodig veel geld ertegenaan wil gooien.

Bovenaan Onderaan