Kogel door de kerk...

Nadat ik nu bijna 4 jaar lang met plezier in mijn Octavia heb rond gereden, mocht ik een nieuwe lease auto uitzoeken.

Ik ben begonnen met de Peugeot 508 SW te proef rijden maar daar vond ik die 2tronic automaat niet echt fijn rijden, ook had ik het gevoel dat de Peugeot van binnen minder Ruim was als mijn Octavia (waarschijnlijk omdat de Peugeot 508 wat ronder is).

Na nog wat opties te overwogen hebben (bijvoorbeeld de nieuwe Hyundai I40) ben ik toch weer terug aan Skoda gaan denken. Ik heb even gepolst bij mijn bedrijf of een Superb eventueel ook in de lease zou zitten en gelukkig hadden ze aangegeven dat het misschien wel zou gaan.

Ik ben dus gaan proef rijden met Superb Combi 1.6TDI GreenLine Ambition Business Line.
Wat een auto … :) ! was meteen verliefd.

Dus zel een prijsopgave laten maken door de lease maatschappij.. en JA hij viel binnen mijn lease budget !!

Dus mijn volgende lease auto wordt een Superb Combi 1.6TDI GreenLine Ambition Business Line met SunSet en Telefoonvoorbereiding III in Platin Grey.

Bakkertje

Forumguru
Ik ben zelf ook gezwicht voor de Superb. Mijn dealer adviseerde om achteraf een mobridge te installeren ipv de telefoonvoorbereiding III. Dat zou net zo goed werken (ook te integreren met de maxi-dot en stuurwielbediening), kost inclusief inbouw 325 euro en zit niet in je fiscale waarde. Dat scheelt toch weer allemaal en we blijven toch zuunige hollanders :tongue:
Hoe lang mag je nog in de Octavia? De dealer heeft voor mij een Superb die als voorraad besteld was omgebouwd naar mijn wensen waardoor de auto heel snel geleverd kan worden. (wellicht een tip om de levertijd in te korten ;) )

Succes nog met de afhandeling en het wachten.. Oh ja, ons bedrijf heeft een afspraak met een dealer omtrent korting op accessoires, daar zou je nog even naar kunnen informeren

Ik moet nog tot november met de Octavia rijden (niet dat een straf is ;)) De auto worden centraal ingekocht bij de LM dus kortingen zullen er wel niet inzitten. "Helaas" is de auto al in de boven genoemde configuratie besteld. Het grote wachten is begonnen :)

Bakkertje

Forumguru
Die van mij is ook onder centrale inkoopvoorwaarden besteld en daarnaast (bovenop) heb ik dus nog korting gekregen op accessoires (de trekhaak). De dealer hier in de regio kon daar overigens niets mee, dus het zal ook een afspraak zijn tussen dealer, importeur en leasemij (ING bij ons).

Nu maar hopen dat je de Superb ook in November krijgt, anders schuift ie wellicht door naar 2012 ..

Inderdaad, ach ja ik kan ook nog wel wachten tot januari 2012 :) ik had hem ook liever gister meteen willen ophalen :)

Miez1

Forumguru
Hi misfit_nl!

Goede keuze, mooie auto, maar dat wachten......Ik word er niet goed van. (Misschien omdat die van mij al kant en klaar bij de dealer voor de deur staat;))

Ik hoop voor jou dat het november wordt.

Immer gute fahrt!

Miez

@Miez: Danke ! :)
@Hetzer: Dank je :)

Ik maak me geen illusies dat het ook wel januari kan worden.

Goede keuze. Prachtige auto. Ook ik vond de peugeot-2tronic erg tegenvallen. En de superb-ruimte is echt koninklijk :).
Ik lees dat het een lease-auto is. Dat betekent doorgaans dat je pas in januari die auto mag verwachten. In november en december worden door LM vrijwel nooit autos op kenteken gezet ivm de restwaarde (bouwjaar). Mijn vorige focus werd op 11 november geleverd (na een besteltijd van 6 maanden !!!) en dat was echt bij hoge uitzondering werd mij verteld.

Aha dat vermoeden had ik ook al quicky01, mijn huidge lease loopt 11 november af... ik hoop wel dat ik de admunsen+ erin heb...

Aha dat vermoeden had ik ook al quicky01, mijn huidge lease loopt 11 november af... ik hoop wel dat ik de admunsen+ erin heb...

Die Amundsen+ heb ik zelfs al in mijn Superb. Dat is vanaf productieweek 26 (dacht ik) standaard geworden. Is een super-vooruitgang. Navigatie intern en voorgeinstalleerd dus supersnel. En gewoon een 16 of 32 Gb SD-kaartje erin voor de muziek en je bent helemaal klaar.

Die Amundsen+ heb ik zelfs al in mijn Superb. Dat is vanaf productieweek 26 (dacht ik) standaard geworden. Is een super-vooruitgang. Navigatie intern en voorgeinstalleerd dus supersnel. En gewoon een 16 of 32 Gb SD-kaartje erin voor de muziek en je bent helemaal klaar.

Want die wat ik heb proef gereden bij de dealer had volgens mij de oude nog erin, die was redelijk traag, staat er dan een + achter de naam op de admunsen ?

Bovenaan Onderaan