Komen er nog wijzigingen in modeljaar 2006?

Je ziet vaak dat autofabrikanten na de zomervakantie met auto's van het model voor het volgende kalenderjaar komen. Nu dus modeljaar 2006. Weet iemand of de Octavia wijzigingen ondergaat?

sbm

Lid
Er is mij alleen iets bekend over de radio Stream in versie 2006. Maar dat heeft volgens mij meer met iets van software te maken.

Oh ja, en vanaf oktober wordt de diesel versie standaard met partikelfilter af fabriek geleverd.

Mikey

Nieuw lid
wat is er dan veranderd aan de software/radio?
Het valt mij op dat als ik de volume on instel op 10 (dus dat bij het starten van de auto het volumen op 10 staat) dit niet meer goed werkt. Nu staat het volume steeds op 6. ik heb al geprobeerd mijn volume on op 15 te zetten, maar dat geeft niet het resultaat dat de radio bij het starten op on geveer 10 staat. Heeft iemand anders dit ook?

Droopy

Actief lid
@Mikey,

als ik het goed gelezen heb in de manual (gedownload op www.briskoda.net) Werkt het precies andersom. Als jij het start volume op 10 zet en je volume stond op 15 dan zal de volgende keer bij het starten het volume op 10 staan (dus alleen hoger wordt gecorrigeerd)

Mikey

Nieuw lid
Dat zal het inderdaad zijn. Als je het zo leest dan is het ook wel logisch. Je wilt niet 's ochtends in de auto stappen en wakker worden van een te hoog volume.

Joeri

Actief lid
Bij ons WAS er een prijsstijging maar de mistlampen vooraan zijn gratis geworden op de Ambiente. In die versie is de auto nu eigenlijk 10 euro goedkoper. Deep Sea Blue en Nature Green zijn vervangen door Storm Blue en een iets ander groen (waar de naam mij niet te binnen schiet). En in de 4x4 is er iets met de bekleding anders. Behalve die partikelfilter, update van de Stream en de RS verwachten we niets (mag altijd veranderen, ten goede uiteraard).

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
wat houdt die update van de stream dan in?

[/ QUOTE ]

ontvangst verbetering toch?

Potje

Actief lid
En per wanneer wordt dit allemaal geleverd?

De leasemaatschappij heeft vandaag zijn fiat gegeven over mijn order dus de auto zal volgende week wel worden besteld.

Krijg ik dan ook een 2006-model?

Ik heb alleen geen radio besteld..... dus daar schiet ik al niet mee op! /forum/images/graemlins/crazy.gif

Deje

Lid
Het 2006 model wordt reeds vanaf einde mei geleverd!
In de opties is er een hill-holder bij gekomen in combinatie met ESP (90 euri extra bovenop ESP geloof ik)

RSTDI

Actief lid
potje@ modeljaar 2006 begin net als VW, Audi en Seat in kalender week 22 dus ieder die nu één auto bestelt heeft één 2006 model

sbm

Lid
Voor wat betreft de radio Stream, staat de '2006 versie' voor een soort van softwarematige firmware update vergelijkbaar met hardware voor computers. Hiermee zijn de verschillen met de Audience kleiner geworden. Al dan niet afhankelijk van het optionele sound system, is het nu met de Stream ook mogelijk om laag, midden en hoog afzonderlijk van elkaar af te stellen. Dit was voorheen alleen laag en hoog. Verder zouden er problemen met de ontvangst van de freguenties zo goed als zijn opgelost. De Stream verschilt in mogelijkheden met de Audience op drie punten (dacht ik). De Audience beschikt extra boven de Stream over:
- mp3
- cd wisselaar
- mogelijkheid tot opslaan van RDS verkeersberichten

Voor wat betreft het 2006 model van de Octavia is er inderdaad sinds mei extra:
- DSR (toevoeging op het ESP programma mbt remmen)
- bluethooth voorbereiding
- Hild hold control

En zoals ik al meldde, komt er vanaf oktober het partikelfilter bij op de dieselversies.

Droopy

Actief lid
Hill Hold: Als ik het ergens goed had gelezen en begrepen zorgt de HillHold ervoor dat bij een stilstaande auto en de rem wordt losgelaten dat de auto 'even'(hoelang dat is /forum/images/graemlins/confused.gif) stil blijf staan. Bij een helling zal de auto dus niet achteruit rijden

Deje

Lid
Die "hillholder" houdt maximaal 2 seconden "vast", tenzij de auto eerder een poging doet naar voren te rijden (volgens mij.Je hebt dus geen dagen de tijd om op een helling weg te rijden.....

Logic

Actief lid
Jammer dat het niet gratis is, het zou de hellingproefjes zo akelig makkelijk maken /forum/images/graemlins/grin.gif

Deje

Lid
Nou, da´s wel heel erg optimistisch............
Moeten ze ook nog park distance control voor de zijkant uitvinden en voor de zekerheid ook nog voor van boven! /forum/images/graemlins/grin.gif

Bovenaan Onderaan