Koplamp dof Skoda Fabia

AAtje123

Nieuw lid
beste mensen,nu ik toch bezig ben heeft iemand een goede tip om die koplamp weer helder te krijgen?
bedankt alvast mvg adrie

ibibi

Nieuw lid
beste mensen,nu ik toch bezig ben heeft iemand een goede tip om die koplamp weer helder te krijgen?
bedankt alvast mvg adrie

Ken je iemand met een polijstmachine ?

Deze de koplampen naar gelang de verwering laten polijsten.
Mochten ze heel erg verweerd zijn, op marktplaats staan wel adverteerders die de koplampen opschuren en daarna polijsten..
Anders ff googlen, zijn wel setjes voor te krijgen maar met de hand is dat eigenlijk geen doen..

AAtje123

Nieuw lid
Oké darkprojectx,dank je voor de tip,heb hier nog geen ervaring mee..
zal voortaan eerst op onderwerp zoeken:eek:
bedankt en Gr. Adrie

Cordoba

Forumguru
Toevallig een week of drie terug gedaan bij mijn eigen Faab. Niet in bezit van poets- of polijstmachine, maar wel van een gewone elektrische boor en dat is voor het pakket van Mothers dat ik heb gebruikt goed genoeg.

Linkje naar mijn eigen topic, waar ook foto's voor behandeling (en na wasbeurt) zijn te zien: http://www.skodaforum.nl/board/f45/aanpassingen-mijn-fabia-i-combi-16284-3.html

Betere foto's van de lampen na behandeling:

Koplamt gepolijst.jpg Koplampen gepolijst-svd.jpg
De kit die ik heb gebruikt: http://www.carclean.nl/product/Mothers_Wax/PowerBall_4_Lights_Headlight_Restoration_Kit_7250_101710

AAtje123

Nieuw lid
hee cordoba,erg bedankt voor je reactie!
ziet er geweldig uit,complimenten!
je bent zeer duidelijk in je uitleg en foto's,mijn dank hiervoor en ik heb nu een mogelijkheid om verder te gaan.
erg bedankt,zodra ik begin laat ik het je weten.
groetjes adrie

AAtje123

Nieuw lid
hee cordoba,hier een paar foto's van de koplamp,heb enkel nieuwe foto's,foto van verweerde lamp volgt nog.dit is netjes geworden met een set van turtle. gr adrie DSC_3967.jpg DSC_3968 (2).jpg DSC_3969 (2).jpg DSC_3971 - kopie.jpg

Cordoba

Forumguru
Ziet er netjes uit A3. Altijd moeilijk om op foto vast te leggen: reflectie kan de suggestie wekken dat ie nog steeds wat dof is. Jouw logo ziet er ook nog netjes uit. Bij mijn auto zag het groen in het logo als blauw toen ik 'm kocht, en een jaartje later was het middendeel van het logo helemaal zilverkleurig geworden.

AAtje123

Nieuw lid
hee cordoba,vind ik ook,
wij hebben de auto nog niet zo lang en ziet er nog netjes uit.
heb wel wat storingen gehad en afgelopen week de distributieketting en tandwielen laten vervangen.
ben nu bezig om deze storende dingen op te lossen,lukt me goed dankzij dit forum en dan in 1e plaats door jullie kennis.
leer hier toch erg veel van.
groetjes (normaal sluit ik idd af me A3) :xyxthumbs:

turboturbo

Forumguru
Oh. Ja, nou ik goed kijk weet ik het niet zeker. Op het eerste gezicht leken de glaasjes stuk / weg. Die zitten er dus nog wel gewoon?
Op de foto's lijken ze verdwenen en het binnenwerk verroest... Of spotte ik dat verkeerd?

AAtje123

Nieuw lid
binnenwerk is een beetje uitgebeten (vocht denk ik), weet niet of ze open kunnen of dat ik nieuwe moet monteren

Cordoba

Forumguru
Rubber dop aan de onderkant kan sowieso open. Overigens heb ik de mijne er zelf in gezet (had geen mistlampen toen ik de auto kocht, zie ook mijn avatar) en heb dacht ik iets van 30-35 euro betaald voor 2 nette mistlampen. (ik had totaalpakket van lichtschakelaar met extra stand voor de mistlampen + mistlampen bij de sloop gehaald)

turboturbo

Forumguru
Grappig hoe verschillend je over dergelijke uitrusting kan denken. Ik was juist wel blij dat mijn Fabia geen mistlampen had. Ik zie met enige regelmaat stukke (steenslag) mistlampen, soms te lang verwaarloosd met de gevolgen van dien: compleet uitgeroest, met als enige oplossing nog: vervangen. Terwijl ik ze nagenoeg nooit gebruik / nodig denk te hebben. Anyway, off topic.

Komt er dan vocht in de lamp waardoor de boel verweerd kan raken? Dat lijkt me toch niet de bedoeling.

AAtje123

Nieuw lid
welke dop bedoel je?,maar de prijs(sloop)valt me mee is een overweging waard.
wat betreft mistlampen met vocht,is maar een gok,weet anders ook niet waar de aanslag op het chroom vandaan komt.
vind persoonlijk mistlampen wel een mooie uitstraling hebben.

Bovenaan Onderaan