Koplamp probleem

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    2 MB · Weergaven: 52

Monteurtje

Forumguru
Krijg je dat kapje niet meer te pakken? Het is even prutsen en geduld hebben. En dan weer met hetzelfde schroefje vast zetten als dat lukt en anders een iets dikkere.

Tip voor een volgende keer. Eerst schroefje vastdraaien voor je het beugeltje die de lamp op de plek houdt los maakt.

Jij ook meegemaakt? Ik geraak er net aan jet probleem is zonder druk langs de kant waar het inligt(koplamp zelf) krijg je der nooit die schroef terug in.. Omdat je niet kan tegendrukken zeg maar..

adjego

Actief lid
En als je gebruik maakt van deze tang?? Lukt het dan ook niet? Dus koplamp verwijderen, klepje via het gat terug te pakken krijgen, met de tang door het gat heensteken en vervolgens zo houden dat je het schroefje weer kunt aandraaien??

cold-fusion-tang-826x1000.jpg

64rhfx

Senior Member
Alles al geprobeerd, geen succes. Die krengen krijg je niet vast, want je kan niet genoeg kracht zetten. Zolang ik er mee door de apk kom lat ik ze maar los liggen. Of weet iemand hoe het glas los te krijgen is?

Erwink

Lid
Ik had hetzelfde probleem. Twee weken geleden de lamp vervangen en vervolgens schiet het verdelerkapje los. Na wat gepruts weer klaar maar gisteren had ik dezelfde koplamp weer kapot. Bij het uitbouwen van de unit zag ik het euvel al. Het schroefje was los. Nu, lees na een uur, heb ik het verholpen. Ik heb het volgende gedaan.

1. Neem een flinke dosis geduld. Heb je dat (nog) niet, even touwtje springen :D

2. Bouw de unit los zoals in de omschrijving staat. Koppel de kabelboom los zodat je de unit mee kan nemen naar een plek waar je fatsoenlijk ermee bezig kunt.

3. Zorg dat je wat stroevere vingers hebt. Haal de fitting eruit en wanneer het schroefje al los is en de verdeler in je unit ligt ga je met je vinger in de unit.

4. Beweeg met je vinger zo dat je grip krijgt op de verdeler. Druk nu het platte stukje een beetje platter tegen de unit (dus in de kap zelf). Wel voorzichtig want je moet krassen zoveel mogelijk vermijden. Dan doe ie je vinger er zo in dat de verdeler op je vinger rust. Je hebt als het ware een vingerhoed. Vervolgens ga je proberen het smalle gedeelte terug te doen in het gaatje. Dit is rotwerk en het lukt mogelijk pas na een paar keer.

5. Zet de gehele kap nu rechtop, zodat de verdeler in het gaatje blijft waar die hoort.
Vervolgens pak je een torx (advies ivm grip) met een "weitje" (ringetje). Deze doop je in wat montagekit. Dit is wat stroperiger en blijft beter zitten.

6. Pak de unit (voorzichtig) en doe je vinger weer in de vedelerkap. Let wel op dat dit niet de vinger is die geen lijm erop heeft, anders is je verdeler smering.

7. Schroef de schroef met de wei voorzichtig in het gaatje, terwijl je de unit tegenhoudt met je vinger. Zorg dat je niet een te dikke schroef hebt, anders raak je de controle kwijt.

8. Voel of er een beetje speling zit op de wei ivm het ijzerdraadje voor de fitting. Leg nu de unit even weg zodat de lijm beetje droogt.

9. Pak nu de unit weer en doe voorzichtig het ijzeren stangetje achter de wei. Schroef heel voorzichtig het schroefje iets verder. Doe de fitting erin (steeltje naar boven) en doe het ijzerdraadje vast. Vervolgens de draden weer koppelen en de unit kan weer ingebouwd worden.

64rhfx

Senior Member
Hallo
Ik ga het proberen. Is bij beide lampen bij mij zo, dus zal hoop geduld moeten hebben.
Als het lukt hoor je het.
Groetjes. Alex

Bovenaan Onderaan