Koplamp Skoda Octavia III OE nummers vraag

Ik heb een nieuwe rechter koplamp nodig voor mijn Skoda Octavia III Combi 1.0 TSI uit 2016. ik heb 2 originele koplampen gevonden die er van de buitenkant voor mij precies hetzelfde uitzien. De ene heeft als oe nummer: 5E1 941 016 11S en de andere 5E1 941 016 09S . wat is het verschil tussen deze koplampen? Wat betekenen de laatste 3 tekens van het OE nummer? en maakt het veel uit?
Screenshot 2025-01-18 at 22.34.33.png Screenshot 2025-01-18 at 22.34.51.png Screenshot 2025-01-18 at 22.35.10.png

Bijlagen

• Screenshot 2025-01-18 at 22.34.01.png
    Screenshot 2025-01-18 at 22.34.01.png
    536,2 KB · Weergaven: 4

Sjoerdb

Forumguru
Welk nummer staat op de sticker van je eigen koplamp? Het mooiste is als het gelijk is, dan weet je zeker dat je de goede monteert.

Eventuele nummers bij dealer magazijn navragen wat het verschil is van beide?

hemi24

Forumguru
Ik verwacht dat er verschil zit in de binnenkant van de behuizing, aan het deel rond de reflector.
Kan het zijn dat dit bij de ene chroomkleurig is en bij de andere zwart?

Wat staat er de sticker op je eigen koplampunit? Desnoods even op de linker kijken…

De eerste 9 (3x3) karakters zijn het artikelnummer, wat daar nog achter komt is doorgaans een codering voor kleur en dergelijke.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
De laatste 3 tekens geven in dit geval een kleurcode aan. Dus goede kans dat het is wat @hemi24 zegt. De kleurcodes kan ik in ETKA niet terugvinden.

Overigens bijzonder dat jouw origineel eisingt op -016. Volgens ETKA is dat een ouder nummer dat sinds MY2015 (september 2014) vervangen is door -018.

Dit zijn de stickers op mijn originele linker en rechter lamp. Ik vraag me af waar het verschil dan zit want ik zie die kleurcode verschillen tot nu toe niet. Onderstaand ook mijn eigen hele koplamp.
IMG_9831.jpeg IMG_9830.jpeg IMG_9837.jpeg

Tees

Donateur
Ik zat nog eens in ETKA te kijken en naar die stickers, en volgens mij is die 09S en 11S helemaal geen deel van t onderdeelnummer. Er is namelijk maar één variant van die koplamp met dat nummer, en zoals gezegd, heeft die later een opvolger gekregen. Waar die 09S en 11S dan wel op slaat is mij niet duidelijk...misschien de productielijn oid?
Maar mijns inziens kan je met een gerust hart deze kopen.

Bedankt voor alle reacties en het meedenken iedereen! Ik heb nu 3 opties gevonden

1). De 11S lamp heb ik gevonden voor €400 (vind ik vrij prijzig voor 1 halogeen lamp)

2). De 11S lamp met een afgebroken koplamp steun en dan een reparatieset kopen en deze repareren. (Geen idee hoe lastig dat is, maar een reparatie set kost €15 en de koplamp €75)

3). Een 09S lamp kopen (wordt verzonden uit Denemarken) voor €190 en de gok nemen dat ze hetzelfde zijn (wat mij wel lijkt maar ben geen kenner)

Hoe denken jullie over deze opties?

Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Eens met @Rallye!

Je kan ook nog kijken naar het nummer eindigend op -018, dat is het vervangende artikel voor -016, dus die zou identieke eigenschappen moeten hebben. Ze zullen ergens wel een kleine aanpassing gedaan hebben in de constructie of materialen, die niet zonder meer zichtbaar is.

Bovenaan Onderaan