Koplamp vervangen

Koeman

Lid
Goedenavond,

Bij het vervangen van de koplamp van mijn O II uit 2011 lukt alles, behalve het verwijderen van de oude lamp van de stekker, zit muurvast. Heb op Youtube een filmpje gezien waarbij ze het met wrikken doen, maar dit werkt niet bij mij. Kan iemand mij een tip geven?

Alvast bedankt!

newwolf84

Forumguru
Hoi Ronald, gelukkig ben je al erg bekend dus voorstellen is niet écht nodig tenzij je niks met voetbal hebt uiteraard.. ( geintje..;) )

Het is wel gebruikelijk op dit forum dat je je een beetje voorstelt, weten we een klein beetje met wie we te maken hebben en je krijgt zeker meer reacties.

Maar welke lamp van de koplamp bedoel je precies?

Koeman

Lid
Haha geen Ronald nee :-). Sinds twee maanden de trotse eigenaar van een Octavia II uit 2011, 1.6 TDI. Erg tevreden met de auto, na jaren met een Peugeot te hebben gereden (totaal anders!). Bijkomend voordeel is de enorme ruimte die de Octavia biedt, wel handig met twee kleine kinderen.

Ik heb de lamp met stekker losgedraaid, waardoor ik nu de lamp, het zwarte stekkertje en het aliminium kapje nog over heb. Daar moet de lamp (H7) van loskomen, zodat ik de nieuwe kan plaatsen. Maar dat lukt dus niet. Snap je?

newwolf84

Forumguru
Dan is het Erwin...;)

Idd ben het met je eens, geen Peugeot gehad maar wel 2 kleine kinderen en een enorme ruimte in de octaaf.

Je bedoelt dit onderdeel?

hv5pcp.jpg

newwolf84

Forumguru
Gloeiende gloeiende...om een foto te maken het klepje los gemaakt, breekt me dat plastic clipje af...

Koeman

Lid
Dat hoop ik ook, vervelend! Ja, daar lijkt het wel op. Je kan dat er nu uitdraaien en dan heb je de H7 lamp met zwarte stekker plus alu kapje in je hand. Maar dan krijg ik die lamp niet los van de stekker. Vertik het eigenlijk om voor zoiets naar de dealer te gaan, maar ik loop er nu op vast.

Altos

Banned
Gewoon wrikken dan toch? Heb het vorige week bij de Vito op het werk ook moeten doen, zat heel erg vast, maar los komt het!

Koeman

Lid
Tja, durfde het niet verder te doen, bang dat het stuk zou gaan. Maar zal het vanavond nog maar eens gaan proberen.

newwolf84

Forumguru
Lijkt me idd dat hij gewoon een beetje vaster dan vast zit geklemd, met gepast geweld ( in dit geval dus niet zinloos ) los proberen te trekken aan het stukje plastic.

Zal vandaag eens kijken of ik dat stukje kan lijmen, heb al op internet gekeken en het is een ballast module maar zie op de plaatjes niet de clipjes onder en boven of dit dat weer een los onderdeel is ?
Zeker het proberen waard om te lijmen aangezien deze module al rond de 100 euries kost... en om nu alleen voor dat afgebroken clipje dit aan te schaffen...

Artikel nummer is 7L6 941 329 B
Hier zit dus het clipje/lipje aan de linkerkant welke bij mij afgebroken is.

461924025.jpg

Hier is de module los maar hier zit dus niet zo'n clip/lip aan. Vandaar de vraag zijn dit 2 losse onderdelen ?
566-1473-thickbox.jpg

Koeman

Lid
Uh, dit onderdeel heb ik niet hoor. Betreft bij mij hallogeen en ik zie bij jouw foto Xenon staan.

Skoda-MAN

Forumguru
Platte schroevendraaier tussen stekker en lampvoet drukken en dan heen en weer wrikken, de lamp is toch al stuk.
Een beetje WD40 kan ook helpen.

newwolf84

Forumguru
Kan wel kloppen, het ging mij even om het plaatje zodat wij op 1 lijn zaten qua onderdeel is in principe dezelfde werking.

Cordoba

Forumguru
Dergelijke zaken kunnen ongelooflijk vast zitten, behalve wrikken, kun je ook 'jutteren' proberen, zeker als je dat even volhoudt, komt er vaak wel beweging in.

newwolf84

Forumguru
Oke ik ben er achter, lijmen werd niet wat, knapt zo weer los. heb de boel uit elkaar gedraaid en het zijn idd 2 onderdelen, de leistingsmodul zit hier op vast geschroefd.

Het onderdeel wat ik dus moet hebben is 168 856-02 RE van Hella dit is het losse frame waar de module op vastzit.

juvi28.jpg

Bovenaan Onderaan