Koplampafstelling Fabia II 2007

• Onderwerp starter Deleted member 18345
  • Startdatum
D

Deleted member 18345

Hallo,
Als eerste wil ik mij voorstellen.
Ik ben Rico, 21 jaar en heb sinds april dit jaar een fabia 1.4 tdi 2007 met motorcode BNM. Gechipt 101pk wat erg fijn aanvoelt na 2000rpm.

Maar goed ik wil een oplossing vinden voor mijn probleem met jullie hulp als jullie mij graag willen helpen.

De koplampen zijn pas afgesteld ( origineel halogeen h4 lampen )
Ze stonden te laag. Daarvoor deden de afstelmotoren het nog.
Nu wil ik de afstelling van 0 naar 2 zetten alleen de linker ging omlaag en de rechter motor deed het niet. Vandaag weer even geprobeerd, ze doen het beiden niet!? Ben terug geweest naar dat bedrijf hun vertellen mij dst het niets te maken heeft met wat ze hebben afgesteld. ( handmatig bij de koplamp) de zekeringen zijn gecheckt die zijn oke. Nu wil ik volgende week naar duitsland en ja, hij staat nu precies op 0 en ben bang dat ik straks tegenliggers verblind ofzo?? Wil graag een oplossing hebben hiervoor wie kan mij helpen?

Spierings

Forumguru
Misschien gewoon de stel motoren kapot of misschien iets los in de koplamp.

Als je hem op een andere stand zet zodat n je luistert bij de koplampen, hoor je de motoren dan?

D

Deleted member 18345

Hallo bedankt voor je reactie.
Helaas komen er geen geluiden af van de motoren. Ik denk niet dat beide motoren stuk zijn. want voordat ik ze liet afstellen deden ze het allebeinog. Dan moet het echt wel toeval zijn toch?

Vandaag deed de linker kant het weer even en daarna niet meer. Kan het ook aan de schakelaar liggen?

D

Deleted member 18345

Hoi, de zekeringen waren gecontroleerd door de garage. Ik wil ze ook controleren maar dat symbool van koplamp en omhoog omlaag pijlen staan er niet bij dus ik weet niet om welke zekering het gaat.? Ik heb ondertussen al een beetje onderZocht de linker doet het weer heb op de koplamp geslagen (zachte klap met de hand) de linker doet het dus gewoon weer onhoog en omlaag. Alleen de rechter als ik er op sla hoor je ook de motor draaien maar doet niets? De motor blijft maar draaien soms zelfs als ik het verlichting aan heb staan en rij. Als ik bij de stoplichte sta hoor je de motor continu zrrrrrrrrrrr wil maar niet stoppen, wel als ik het licht uitzet(logisch) maar zodra ik de verlichting aanzet gaat de motor rv weer draaien. RV staat nu op laagste stand en LV de hoogste. Ondanks dat ik de schakelaar naar 3 zet (dus ook
Links omlaag) blijft rechts maar draaien? Erg raar.

Ikheb geprobeerd te kijken waar dat motor ligt maar niet kunnen vinden. Weten jullie misschien waar die precies ligt of ik erbij kan dmv de brandstoffilter demonteren ofzo? Als ik dat rubberen kapje loshaal van de h4 lamp zie ik geen motor of dergelijke. Weten jullie waar het
Ligt????? Het gaat hier om een SKODA fabia 2 uit 2007.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske

Forumguru
S02-0504.png

1 is hoogte verstelling
2 is hoogte en zijverstelling

meer details in de bijlage

Bijlagen

• koplampen afstellen F2.pdf
    111,3 KB · Weergaven: 44

Joske

Forumguru
staan er niet bij dus ik weet niet om welke zekering het gaat.?
dat is zekering 2 op zekeringhouder B

maar is ook de zekering van je instrumentenpaneel, dus betwijfel dat deze stuk zou zijn.

Je hebt ook nog zekering

57: Dimlichtkoplamp, links, kantelmotor, links voor lichtbundelhoogteverstelling

en

58: Dimlichtkoplamp, rechts, kantelmotor, rechts voor lichtbundelhoogteverstelling

Bijlagen

• S97-5242.png
    S97-5242.png
    17,1 KB · Weergaven: 10

Joske

Forumguru
oh en de koplampafstelling zit volgens mij IN de lamp zelf (de kantelmotor). Bij vanaf MY2011 modellen is dit zo maar bij modellen er voor vind ik dan geen beschrijving, lijkt me raar.

D

Deleted member 18345

Hey bedankt voor je bericht. Alleen je hebt mij verkeerd begrepen denk ik. İk weet wel waar de afstelpunten liggen alleen ben op zoek naar de stelmotor. Omdat die vermoedelijk van zn plek is aangezien die maar blijft draaien zonder dat er wat gebeurd.
Ik heb dat rubberen deksel van de koplamp losgehaald maar zie geen motor ofzo je hoort hem wel maar zie echt niks? Wie o wie kan mij helpen

D

Deleted member 18345

Ik lees je overigr reacties nu. Ja bij de nieuwe model zit het bij de stadslicht de motor. Ik neem aan dat de zekeringrn goed zijn aangezien links het wel doet en de verlichtingen ook.

Enkel kom ik bij deze koplampen miet uit. Ik zal zo even een buigbare spiegelstick kopen bij de action en kijken of ik dan wat kan zien. Als er nog verdere tips zijn hoor ik dat graag. Ik laat jullie weten!

D

Deleted member 18345

Hallo allemaal.. Ik heb helaas geen goed nieuws. Wel moet ik er even bij melden dat ik de koplamp afstelmotor heb kunnen vinden. Het zit op een heel lastige plek hierdoor zal de koplamp er helaas uit moeten. Heb geprobeerd een paar flinke klappen te geven op de motor maar tevergeefs, de motor begint dan te draaien zonder te stoppen en zonder dat de lichtbundel wat doet.

Als je goed kijkt zie je dat De motor onder de h4 lamp zit. Je ziet zeg maar dat behuizing van de motor uitsteken , waar ik echt moeilijk bij kom. wat ik wel kan proberen is om de brandstoffiltersteun even op zij te zetten en met mijn dikke vingers erin proberen te 'kruipen'.

Ik houd jullie op de hoogte.. Heb vrijdag pas weer tijd om er aan te werken demk ik. We zullen hetzien!

Bedankt allemaal iig.

D

Deleted member 18345

Ik zelf denk dat de motor of uit zn plek is gevallen of de as oftewel dat pinnetje van de motor die de hoogte aanpast is gebroken. We zullen het zien..

D

Deleted member 18345

Hallo,

Sorry voor mijn late bericht. Ik ben met mijn fabia naar duitsland geweest. Erg comfortabel en een grote plezier gehad onderweg.

Ik heb een paar dagen terug de koplamp gedemonteerd. (Duurde even maar is wel te doen)
Tot mijn spijt moet ik mededelen dat de afstelmotor in de koplamp zit waar je niet bij kunt komen. Hiervoor moet de koplamp zelf uitgebouwd worden met fohn, mes, 2 schroefjes wat veel meer werk opleverd. Ook de linker motor doet het alleen als ik op de koplamp een 'klap' geef. Ik heb een paar tikjes op de motor gegeven maar tevergeefs. De motor heeft het begeven.gelukkig ben ik vorige maand doorgekomen met de apk want toen deden ze het nog.

Aangezien ik al van plan was om andere koplampen te kopen binnenkort heb ik alles terug gemonteerd. Ik ben namelijk van plan om de koplampen met projectielenzen aan te schaffen..(2006-2010)
Ik vraag mij wel af of de koplampen van de facelift model 2010+ met proj. Lenzen ook passen.. Die lijken wel wat groter als ik op foto's kijk. Iemand die mij hiermee kan helpen?

Tussentijds heb ik ook de egr klep, de gasklephuis en de intercooler grondig gereinigd. Trekt als een monster op met +- 95pk(gechipt).
Ik wil binnenkort misschien ook de egr softwarematig afsluiten. Ik was erg verrast door de egr klep. Er zat zeker 150gram roet/viezigheid in. Ik vraag me af hoe de kleppen en de inlaatsprstukkanalen eruit zien.

Ps. Mensen die hun koplamp willen demonteren:
-Wiel opkrikken.
-modderkuip demonteren(ook paar schroeven van de onderplaat)
-voorbumper zit vast aan de zijscherm met 2 torx nr.25 bouten. Haal die los
-mistlampkap/bumperkap lostrekken boven in de hoek zie je ook een torx schroef, die ook lossxhroeven.
-Op de grill zitten 2 schroeven en 2 clipjes, losmaken.
-achter de bumperlip zitten 2-3 clipjes, die lostrekken.(let op ze breken snel)

Als ik niets ben vergeten kan je nu een kant van de bumper rustig lostrekken. Hierdoor heb je nu een beetje ruimte om bij de bouten/schroeven te komen van de koplamp. Haal de stekker los van de koplamp, ook de knipperlichtfitting.
Nu kan je je koplamp eruit 'wippen'.
Als je beide koplampen wilt demonteren dan moet je wel alle schroeven/clipjes demonteren. Dus ook van de andere kant.

Ik hoor graag van jullie over de koplampen die ik wil aanschaffen

Bedankt!

Spierings

Forumguru
Zou even bij de chipper informeren, vaak zetten ze de egr klep al software matig dicht bij chippen, dan is het gewoon een kwestie van een plaatje ertussen zetten

D

Deleted member 18345

Hallo bedankt voor je bericht.
Nee, de egr werkt nog gewoon. Moet gewoon sowftwarematig gebeuren.
De turbo is gechipt als ik het goed heb. Had de auto zo gekocht

Spierings

Forumguru
Bij softwarebedrijf software matig dichtzetten werkt deze nog altijd, ze zetten hem dan op 85% gesloten. Meen dat ze hem niet dichter kunnen zetten.

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben namelijk van plan om de koplampen met projectielenzen aan te schaffen..(2006-2010)
Ik vraag mij wel af of de koplampen van de facelift model 2010+ met proj. Lenzen ook passen.
ALS de versie van 2011 en verder past, neem dan vooral die.
Er zijn namelijk nogal wat klachten over de lichtopbrengst van de projectielampen versie 2006-2010 - vraag maar eens aan @Helmond42 (en plan een middagje leestijd in) - die zich in de uitvoering vanaf 2011 niet meer voordoen; die zijn prima.

Sterker: de laatste dienstauto vóór mijn huidige privé-Fabia was een O2C met xenon dimlicht en de projectorlampen in mijn 2011-er doen daar niet heel veel voor onder (zoals de verkopende dealer mij ook al voorspeld had toen ik nog overwoog om xenonlicht aan te vinken). Zelfs voor mijn toch wat ouder wordende ogen bleek het de meerprijs niet waard.

D

Deleted member 18345

Spierings, bedankt voor je bericht.
Het klopt inderdaad wat je zegt. Heb even onderzocht. Ben nou wel een beetje van mening gaan veranderen. Want ik lees nu ook dat de auto dan ook minder snel op temperatuur komt. Hij komt nou met de egr al moeilijk gauw op temperatuur. Ik denk dat het dan niets word met softw.matig uitZetten. Dan moet ik hem maar weer voor de zomer schoonmaken en dan weer voor de winter 2016. (Om de 6 maanden) of om de jaar haha :) misschien dat ik dan ook even mijn inlaatspruitstuk even loshaal..

Canon-Eye, ook jij bedankt voor je bericht. Dat geloof ik best. Vind de nieuwere modellen (facelift) koplampen ook vele malen mooier. Schitterende koplampen zijn het. Alleen nou moeten we iemand hier op het forum te pakken krijgen die hiermee ons kan helpen :)
Als ik zeker weet dat het past dan koop ik de koplamp zonder twijfel.

Bedankt!

Bovenaan Onderaan