Koplampen afplakken voor Engeland?

Over 2 weken gaan we naar Schotland. Ik denk dat je dan de koplampen moet afplakken om je tegenliggers niet te verblinden.
Ik wilde de stickers bij de ANWB kopen (kantoor Den Haag) maar daar vroegen ze hoe oud mijn auto was (is uit 2005) en vertelde dat afplakken niet nodig is als de koplampen naar beneden (standje -3) gedraaid worden. Ze zouden dan ook asymmetrisch naar binnen draaien. Iemand ervaring hiermee?

Fabia, het draadje geeft geen antwoord op mijn vraag. Hier wordt nog steeds gepraat over dat gehannes met afplakken, maar ik bedoel het verstellen van de koplampen. Ik heb nl. geen xenon (met een haakje)

Dutch4x4

Senior Member
Ik denk dat de vraag eerder is: hoe vaak denk je daar na negen uur 's avonds op de weg te zitten?

Zo niet, dan doe je je lichten toch niet aan en is het allemaal nergens voor nodig. Ik ga jaarlijks naar Engeland en doe nooit iets aan mijn lichten, want ik rij alleen overdag of aan het begin van de avond. Hoe laat gaat in juni in Schotland de zon onder?

OK Dutch, je hebt misschien wel gelijk. Juni is de lichtste maand. Ik ga me er niet druk om maken. Als ik per ongeluk een stukje rij draai ik ze wel omlaag. Bedankt voor de reacties.

Gieliovd

Forumguru
Als je je lampen op -3 draait dan schijnen ze bijna onder je banden zo dicht bij de auto. Lekker veilig.

Je kunt wel één lamp naar beneden draaien in de motorruimte. Wel beroerd met opnieuw afstellen.

Gieliovd

Forumguru
Maar of 't voor jezelf zo veilig is op een bochtig Engels landweggetje? Dan is 's nachts groot licht nog niet genoeg... :D
Mocht het niet duidelijk zijn: mijn operming was sarcastisch :winkie:

Het is dus NIET veilig om je lampen naar beneden te draaien.

"Oy, mate! I can't see SHIT!"

Bovenaan Onderaan