Moet eerlijk zeggen dat ik de lichtopbrengst ook niet geweldig vind. Licht zat, maar dan vooral strooilicht. Of dat aan de lenzen ligt, kan ik niet zeggen.
Bekijk eens goed de lenzen als de lampen aan staan. Dan lijken ze wat troeb el. Mistig om het beter te zeggen. Laatst bij de dealer heb ik een nieuwe Fabia bekeken en de lampen laten aanzetten. Die lenzen zijn helemaal helder. Ik zie zelfs vlekken in het licht voor de auto op de grond. En toen de auto net nieuw was vonden we de lichtopbrengst prima, stuk beter dan de felicia die we daarvoor hadden.
Ga anders gewoon eens klagen bij de dealer dat je de lichtopbrengst niet meer vindt was het ooit is geweest. Ik ben benieuwd naar de reactie.
Maar denk dat het heel lastig wordt zolang de lichtopbrengst nog aardig voldoende is volgens de testen van de garage. De ANWB zal het op dezelfde manier meten en concluderen dat het goed is en niet goed begrijpen wat ik bedoel. Maar ga toch even bellen.
Heb eerder eens een kwestie gehad met de Felicia. Remlicht bleef branden. Bleek het frame van de pedalen iets krom te zijn, constructiefout. Ik kreeg een rekening omdat het net buiten de garantie viel na 2,5 jaar. maar volgens de ANWB had ik gelijk omdat van zoiets verwacht mag worden dat het een heel autoleven meegaat. Dus dit medegedeeld aan de dealer en rekening mocht ik verscheuren.