Koplampen smelten.

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Hallo,

Het glas/plastick van mijn koplampen lijken wel te smelten.
Het ziet ernaar uit alsof ze vies zijn maar dat zijn ze zeker niet.
Ik heb nog nooit andere lampen erin gehad dan 12V 55/60 Watt. Hebben jullie daar ook last van of van gehad.
Wat kan ik eraan doen?

Alvast bedankt voor de reacties.
Marcel

SmurfForLife

Actief lid
Ik heb met mijn O1 hetzelfde gehad, althans dat denk ik aan je bericht te lezen.

Beide units dim- en mist (l+r) vertoonde na een aantal maanden wazige lichtunits en waren zeker schoon! Echter mijn lichtopbrengst is wel altijd top gebleven.

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat het een productiefout is geweest en ik geen problemen heb gehad, heb ik het erbij gelaten.

Het is wel handig om je verlichting aan te zetten (met je motor uit) en een goed te ruiken bij je units. Dit zal een hoop verhelderen als je denkt dat ze aan het smelten zijn. Als ze echt aan het smelten zijn, dan zal de bedrading en aansluiting op de lamp zelf denk de juiste smeltsporen vertonen.

Suc6.

French

Lid
Bij mijn Octavia komt er ook een vage waas over de lampen (net alsof ze vuil zijn of dat er condens in zit) maar bij de Nissan Micra van mijn vrouw is het nog veel erger. Die zijn echt duidelijk aan het verkleuren.
Dit is blijkbaar de prijs van het gebruik van kunstof lampen.

Rijd je veel in de file? De lampen kunnen wel meer als 400 graden worden. Door te weinig rijwind koelt het niet genoeg af. Tip is dan om je lampen op stadslicht te zetten zolang je in de file rijdt.

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dimitri</font><hr />

Rijd je veel in de file? De lampen kunnen wel meer als 400 graden worden. Door te weinig rijwind koelt het niet genoeg af. Tip is dan om je lampen op stadslicht te zetten zolang je in de file rijdt.

[/ QUOTE ]

Mag dat wel met alleen stadslicht aan rijden?

Ik dacht van niet
crazy.gif
(maar ja als dat zo is,waarom eigenlijk niet?)

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dimitri</font><hr />

[/ QUOTE ]
Als dat de oplossing is dan vind ik dat TGVW (Te Gek Voor Woorden)

___JC___

Forumguru
Is het niet gewoon condens of zijn ze niet gewoon verweerd? Had mijn Octy I ook, zat ook wat aanslag langs de randjes. Misschien dat ze niet helemaal lekker sluiten of niet geheel waterdicht zijn.

ik kan er niet aan denken om met stadslichten te gaan rijden als ik dat niet wil. Ik ga me niet aanpassen aan de auto. Hij moet doen wat ik zeg en wil (hahahaha)

Inderdaad te gek voor woorden, dat is zeker niet de oplossing. Het moet gewoon in orde zijn

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Hallo,

Nee ik rij niet veel in de file en als dat wel zo was dan moeten ze daar zeker tegen kunnen.
Ook heb ik (nog) geen Xenon.
Ook is het plastic van mijn lampen schoon en ziet het er echt nar uit dat de kappen lijken te smelten.

Hebben nog meer mensen dat gehad behalve SmurfForLife?

Marcel

deusjevo

Forumguru
Van mijn Demarrage van 1 jaar oud zien ze er uit om door een ringetje te halen.
Ik draai onregelmatige diensten en rijd dus veel 's nachts.

French

Lid
Lijkt mij ook niet. Daar horen ze tegen te kunnen. Maar bij de Micra van mijn vrouw is het kunstof van de lampen ook verkleurd op plekken waar geen licht doorheen schijnt. Het lijkt me dus dat die verkleuring komt door de invloed van zonlicht.

Als het goed is kan dit niet gebeurd zijn door de Philipslampen. Philips is de enige fabrikant die gebruik maakt van Kwartsglas voor de H4 en H7 koplampen. Voordelen van dit glas is dat het veel minder snel breekt, er geen zwarte aanslag ontstaat door de gloeidraad en dat schadelijke UV straling die kunstof koplampen mat kunnen maken wordt gefilterd. Je schrijft dat je ook met een ander merk hebt gereden, deze kunnen er wel de oorzaak van zijn!

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Ik heb het even opgezocht. Met nog iets bedoelde ik Philips Night Guide. Ik kon niet op de naam Guide komen.

Dus het zou niet moeten kunnen komen door de Philips lampen. Dan snap ik er niets meer van.

Bovenaan Onderaan