Koplampen werken niet meer??

Tjin

Lid
Na een tijdje weggeweest te zijn ben ik weer terug hier op het forum.

Ben sinds auto van de zaak een stuk minder gaan rijden in mijn Fabia 1 2006 combi.
Waar het niet beter op geworden is voordat ik zeg maar de auto met (pensioen) bracht heb ik nog een beurt uit laten voeren .
met de gedachte dan is alles weer in orde aangezien ik een stuk minder kilometers ga maken .

Nou na een paar weken stopte de electrische ramen met werken is voorheen ook al gebeurt maar begonnen weer spontaan te werken op de dag dat ik naar de garage reed voor dit euveltje .

Ok geen probleem de ramen kijken we wel weer later na .
Maar nu wil het zo zijn na ongeveer 2 weken stil te hebben gestaan wou ik een ritje gaan maken en opeens geen lampen meer ??
De kleine stadslichtjes werken wel groot licht ook maar geen normaal dimlicht wie heeft hier ervaring mee ??

Lampen heb ik wel gechecked en zien er goed uit niet verbrand ofz

Duijzer

Donateur
Maakt je kabelboom in de deur geen sluiting, waardoor je raam niet meer werkt en/of er een zekering uit ligt? De kans dat beide lampjes tegelijk stuk zijn is klein, maar checken kan altijd. Begin met lampje, en zekeringkast, als die het niet zijn is er kans dat je schakelaar stuk is.

Tjin

Lid
Ik denk zelf ook de schakelaar ga morgen even de lampjes aan de accu hangen ,zag net een filmpje op youtube over de schakelaar en daar zei hij dat ik een draadje kan maken tussen nr 2 en nr7 en als het goed is dan gaan de lampen aan .maar dit was voor een polo zou dit ook werken op mijn skoda ?

Op dit moment maak ik me niet zo druk over de ramen dat komt wel nu eerst de lichten :-)

Renkie

Forumguru
Ik heb zelf al een aantal keer gezien dat de lichtschakelaar zelf stuk gaat bij deze auto's, dan krijg je dit ook.

Ik weet dat er bij vw polos uit die bouwjaren smeltstrook zekeringen bij de accu zitten die ook vreemde storingen kunnen veroorzaken. Wellicht heeft de fabia hetzelfde systeem.

Cordoba

Forumguru
Ik weet dat er bij vw polos uit die bouwjaren smeltstrook zekeringen bij de accu zitten die ook vreemde storingen kunnen veroorzaken. Wellicht heeft de fabia hetzelfde systeem.

Technisch zijn ze inderdaad grotendeels gelijk, maar die smeltstrookzekering zoals jij het noemt, zijn zekeringen voor zware toepassingen (lichtste zekering is volgens mij iets van 25A), dus niet voor verlichting. ABS-pomp, en volgens mij de fans op de radiateur hebben bijv. zo'n zekering.

Tjin

Lid
Update !! probleem gefixed , ik heb de schakelaar uit de behuizing getrokken en uit elkaar gehaald .
Hierop zag ik dat 1 van de pinnetjes zeg maar geen goede verbinding met de aarding kon maken ivm een soort van vet wat erop zat .
Eenmaal dit schoongemaakt en inelkaar gezet werkt mijn licht weer zoals voorheen .

bedankt allemaal voor het meedenken :dankje:

Bovenaan Onderaan