koplampreflectoren Scout

Pim

Lid
Het was mij op diverse foto's al opgevallen en nu in de autoweek test weer.
De Scout heeft de kleine, zegmaar xenon-, refectoren ook bij gewone koplampen. Het valt op doordat de sproeiers ontbreken. Is dit specifiek voor de Scout of hebben alle 2008 modellen dat?
Ik weet van mijn vorige auto, een A4 avant, dat de kleine reflectoren met gewoon licht geen succes is, bij de 2004 facelift zijn er ook weer grote reflectoren in gegaan.

Frankie

Actief lid
De Scout heeft de kleine, zegmaar xenon-, refectoren ook bij gewone koplampen. Het valt op doordat de sproeiers ontbreken. Is dit specifiek voor de Scout of hebben alle 2008 modellen dat?
Ik weet van mijn vorige auto, een A4 avant, dat de kleine reflectoren met gewoon licht geen succes is, bij de 2004 facelift zijn er ook weer grote reflectoren in gegaan.

Uhm, kun je een plaatje als voorbeeld geven ? ik heb net ff snel op skoda.nl gekeken naar de Scout en daar heeft ie dezelfde Xenons en koplampsproeiers als ik in mijn BE. Volgens mij heeft de Scout toch altijd Xenon ?!

BramBam

Forumguru
De Scout heeft de kleine, zegmaar xenon-, refectoren ook bij gewone koplampen.

Dit zijn Halogeen Projectie koplampen. In Nederland niet leverbaar op de O2 (ook niet op de Scout), maar wel op de Fabia & Roomster (+ €90,-). Xenon is net zoals op de 'gewone' O2's, een optie op de Scout.

Ik heb wel goede ervaringen met deze Halogeen Projectie koplampen. Heb 3 jaar gereden in een Renault Megane Grand Tour met 'gewone' koplampen en 4 maanden in een Megane GT huurauto met Halogeen Projectie koplampen. Het verschil in lichtopbrengst was in dit geval toch duidelijk merkbaar (in positieve zin dus).

redfoxert

Senior Member
Ik heb wel goede ervaringen met deze Halogeen Projectie koplampen. Heb 3 jaar gereden in een Renault Megane Grand Tour met 'gewone' koplampen en 4 maanden in een Megane GT huurauto met Halogeen Projectie koplampen. Het verschil in lichtopbrengst was in dit geval toch duidelijk merkbaar (in positieve zin dus).

Alleen jammer van de Megane er om heen Bram :tongue: Op licht rijden ze niet !

Bovenaan Onderaan