Koplamprenovatie Superb I

In 2008 meldde ik de aankoop van een Superb met 167.000 op de teller. Ondertussen is de 300.000 gepasseerd zonder noemenswaardige problemen. Staat nu weer voor de beurt en APK.

Nu waren de kunststof koplampen een beetje minder aan het worden. Deze voor 60 euri weer laten opknappen door Driven2shine uit Huissen. Aanrader en beduidend goedkoper dan 2 nieuwe koplampunits.
Helaas zit er nogal wat vocht in een van de twee koplampen. Heeft iemand ervaring met het oplossen van dit probleem? Kunnen de kunststof koplampglazen worden verwijderd van de koplampunit?

Desperado

Forumguru
Wat wij in de garage doen is gaatjes boren onderin,droog fohnen en afkitten. Werkt meestal afdoende

VWim

Forumguru
Of gewoon het luchtpistool aangesloten op de compressor er in hangen. De grote hoeveelheid lucht uit de compressor zal er zeker voor zorgen dat het ook droog wordt.

Hier heb ik persoonlijk erg goede ervaringen mee.

Steve

Senior Member
Graag gedaan en bedankt voor het leuke gesprek tijdens de werkzaamheden :)
Ik hoop dat het gaat lukken met het verwijderen van het vocht in de units.

Cordoba

Forumguru
Andere optie: zakje rijst aan touwtje in de koplamp laten zakken (door gat van het bolletje) en daarna weer sluiten. Na nacht/dag zakje er uithalen aan het touwtje, het merendeel van het vocht moet dan zijn opgenomen door de rijst.

Overigens, Steve heeft de lampen gepolijst?

s-line

Forumguru
Korrel 4000 zelfs Steve?
Kan je niet met 3000 af en rotary?
Alle coating weg schuren en dan schuren tot 3000 en weer met speciale blanke lak lakken en zijn weer als nieuw.
Zo doen wij het tegenwoordig in schadeland.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan