Koplampsproeier zit vast in het gat.

Arent Schaap

Senior Member
Bij mij zit de koplampsproeier vast in het gat. Iemand dit al eens zelf hersteld?

Je merkt wel dat hij er uit wil bij het sproeien maar dat lukt hem niet. Ik heb het al geprobeerd met een bankpasje maar je krijgt maar een kans per dag

JeSko

Forumguru
Je koplampsproeiers gaan om de zoveel keer open als je je ruitenwisservloeistof gebruikt, dus het is op te wekken, ik dacht dat om de 5 keer je xenons mee worden gesproeid.

Als je het pompje hoort draaien maar de sproeier opent niet, zou het kunnen dat het pompje toch stuk is, ze draaien dan nog wel maar krijgen simpelweg de benodigde druk niet opgebouwd. Laat iemand in je auto zitten zodat die de sproeiers kan bedienen, daarna kan je eens kijken of allereerst het darmpje niet gewoon gelost is.

EdK

Forumguru
Bij verlichting aan sproeit hij altijd de eerste keer zodra je contact weer aanzet !
Daarna is het wat er is ingesteld ! Vanaf fabriek is dat meestal om de 5x sproeien dat dan de koplampen weer gedaan worden
Maar dit is (was) aan te passen met vcds naar bv 20x ramen en dan ook weer lampen.
Maw die ene keer waar je over praat is te manipuleren.....

Bovenaan Onderaan