Koplampsproeiers

Is het mogelijk om de koplampsproeiers altijd te activeren als de wis/was van de voorruit gebruikt wordt?
Nu gaan de koplampsproeiers een maal per vijf keer wis/wassen.
Bij Audi komen de sproeiers bij iedere wis/was naar buiten.
Kan dit ook bij de O2?

ad5000

Actief lid
Voor zover ik weet kan je dat in ieder geval niet zelf, misschien kan de dealer je helpen?

Zou overigens niet weten waarom je dat zou willen.... nadelen:
- reservoir gaat belachelijk snel leeg.
- net gewassen auto compleet onder de ruitensproeier vloeistof.

Mijn VW Golf sproeide elke keer en zette ik meestal even het licht uit omdat ze dan nl. niet de koplampen sproeien.

Nog los van de snel minder wordende voorraad: Bij het sproeien van de lampen is het in het donker net of je lampen even uitgaan door de waterstraal... Dit wil je toch niet iedere keer?

nadelen:
- net gewassen auto compleet onder de ruitensproeier vloeistof.
Mijn VW Golf sproeide elke keer en zette ik meestal even het licht uit omdat ze dan nl. niet de koplampen sproeien.

Precies! Ik vind het ook zonde om de ruitensproeiervloeistof over de hele motorkap, zijpanelen, spiegelkappen etc. te hebben. Mijn licht gaat ook altijd even uit als ik de sproeier gebruik, behalve op wintersport (want dan is auto toch al smerig van zout ed.).

Deje

Lid
Volgens mij kan het wel, de variabele staat standaard op 5;
5 maal voorruit, 1 maal koplampen.
Moet op 1 te zetten zijn.

nomad

Senior Member
Hallo,

Op marktplaats staat wel een coderingstabel hiermee kan het aantal wiswassen ingesteld worden voordat de koplampsproeiers hun werk beginnen te doen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-overige/173632303-coderingslijst-fabia-turbo-tdi-ecu-rs-bbs-xenon.html?return=eJwFwcEJwCAMAMBdHMDYRz9xmkAFRaMhSQtSunvvCA98G6ZseCYMvHN1FwR4ivYlZUYm7S6DyC3OAbcVpYvbBN5RqoT8%2FRn2GBc%3D&df=1

Groet D
Dan ben je toch een loser van de bovenste plank ? Iets wat voor iedereen gratis beschikbaar is (http://de.openobd.org) aanbieden voor een tientje ?
Ik bedoel jou niet Duffy, maar die marktplaats verkoper.

Fabia

† In Memoriam
Ach wie niet waagt wie niet wint. Er zal altijd wel iemand zijn die dat niet door heeft en gewoon biedt.

vdijk

Lid
Volgens mij kan het wel, de variabele staat standaard op 5;
5 maal voorruit, 1 maal koplampen.
Moet op 1 te zetten zijn.

volgens mij heb je gelijk, dit is gewoon in te stellen
de vraag is waarom --> zie hiervoor de overige berichten

Huyzen

Lid
Ik heb een hekel aan dat gesproei over mijn motorkap en doe altijd (ook met lichten aan) eerst een snel tikje met de handle naar me toe voordat ik hem langer vasthou, daarmee sproeit ie alleen de ruit en niet mijn lampen. Althans, ik denk dat het zo werkt... misschien helpt het ook om het instructieboekje eens goed te lezen.

Bovenaan Onderaan