Koppakking lek fabia 2001

skoda_arjan

Nieuw lid
hallo

ik heb een skoda fabia 1.4 van 2001 en rij er met veel plezier in,
nu is het volgende het geval.

Een paar maand terug koelvloeistofproblemen, oorzaak niet te achterhalen, spul op druk gehad enzo maar geen resultaat.

vorige maand auto weer naar de garage voor een kapotte oliesensor, word vervolgens gebeld dat de temperatuurhuis ook kapot is en dat dit waarschijnlijk verklaarde waarom de auto zoveel koelvloeistof verbruikt.

ook dit was niet de oorzaak

Nu zijn we erachter wat echt het probleem is, lekke koppakking.

Nu wisten ze bij de garage te vertellen dat er een aantal jaar geleden een modificatie is geweest voor mijn auto, koppakking vervangen probleem weg. Nu wil het geval dat mijn auto die speciale behandeling niet heeft gehad.

De garage wil niks voor mij doen richting Skoda.

Iemand nog suggesties in de richting van Skoda of de importeur?

Ik heb al een paar mails verstuurd.

ik hoop op reactie

Type motor AQW

Erik_NL

Forumguru
Het heeft bij onze Fabia 1,4 ook jaren en twee dealers geduurd voordat werd vastgesteld dat de koppakking lek was. De dealer via welke we de auto nieuw hebben gekocht gaf het dealerschap na anderhalf jaar op en de opvolger heeft ons vertrouwen niet weten te winnen.
Van een modificatie heb ik niet eerder gehoord, maar het maakt ihmo zeker uit of je een ervaren dealer hebt.
't Zou dus zo maar waar kunnen zijn dat er wel een modificatie is geweest.

Hoe je daarmee moet omgaan kan ik je niet zeggen. Pon proberen zoals bij de vallende portierramen? Dat is ons wel gelukt, zonder hulp van de toenmalige dealer.

Ronnie

Forumguru
Nu wisten ze bij de garage te vertellen dat er een aantal jaar geleden een modificatie is geweest voor mijn auto, koppakking vervangen probleem weg. Nu wil het geval dat mijn auto die speciale behandeling niet heeft gehad.

De garage wil niks voor mij doen richting Skoda.

Iemand nog suggesties in de richting van Skoda of de importeur?

Ik heb al een paar mails verstuurd.

ik hoop op reactie

Type motor AQW
De AQW motor is de simpelste skoda motor die er is, ik had al geschreven dat de kosten zo'n € 150,-(Zelfdoen) zijn voor een kopreparatie.
Ik heb vanmiddag het internet en diverse fora afgestruind maar ik kon niets vinden over een "Rueckruf aktion" van deze motoren.

Bijlagen

• AQW.jpg
    AQW.jpg
    94 KB · Weergaven: 101
Bovenaan Onderaan