Koppelen Samsung S7 aan Columbus Superb 2011

Paul61

Nieuw lid
Hallo,

vandaag heb ik mijn ruim 16 jaar oude Volvo v70 verruild voor een Superb Combi 1.8 uit 2011. En ik moet zeggen, hij doet niet onder voor de Volvo! Rijdt heerlijk, en er zit zo ongeveer alles in/op wat je je maar kunt bedenken. Ik ben er helemaal gelukkig mee.

Ik heb echter een probleem met het koppelen van mijn samsung S7 aan de telefoonfunctie. Ik heb de instructies uit de handleiding nauwgezet uitgevoerd, maar de "phone-search" ziet 'm niet. Heb uiteraard bluetooth en zichtbaarheid ingeschakeld op m'n samsung.

Is dit een herkenbaar probleem? Kan het zijn dat de nieuwere telefoons niet worden herkend? Volgens de specificaties van de S7 wordt rSAP ondersteund, ik las op internet dat het wellicht daar aan zou kunnen liggen.

Groet Paul
0335669166006.jpg 0335669166025.jpg 0335669166002.jpg

Paul61

Nieuw lid
Tnx voor de tip Canabas, ik ga het uitproberen. Zijn er nog speciale zaken waar ik om moet letten bij de voorkeuren?

Arjann

Forumguru
Mijn S8 werkt probleemloos in m'n Superb. Misschien je telefoon een keer opnieuw opstarten?

Paul61

Nieuw lid
Dat ga ik morgen als eerste proberen Arjann. Maar heb jij ook de "oude versie" van columbus? Model Superb II?

Rallye

Forumguru
Meestal kun je twee kanten op werken: de telefoon de carkit laten zoeken of andersom. Beide werkt niet?

Paul61

Nieuw lid
Telefoon opnieuw opstarten helpt helaas niet. Alle voorheen gekoppelde telefoons zijn eruit, het display geeft aan dat er geen zijn gekoppeld. Mijn samsung ziet de carkit ook niet. Ik heb het geprobeerd met de Iphone 8 van mijn vrouw. Die wordt ook niet herkend, terwijl die het met de carkit in haar peugeot 208 prima doet. Over en weer kunnen de samsung en Iphone gewoon verbinding met elkaar maken.

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar het lijkt toch echt een probleem met de carkit te zijn, niet met de telefoons.

Rallye

Forumguru
Misschien een heel domme vraag (vooral omdat je met Android en iOS problemen hebt)? Maar heb je wel een carkit? Zit er een module onder het tapijt van je passagiersstoel?

Rallye

Forumguru
Ja, maar juist dat de bluetooth in de auto aan staat zegt hij niet. Hij heeft het enkel over zijn telefoons, niet over de auto......

Laatst bewerkt:

Paul61

Nieuw lid
De telefoon doet het! Vanmiddag op een verjaardagsfeestje heeft een handig neefje het probleem opgelost. De bluetooth van de carkit stond op onzichtbaar. Ergens in het menu (ik meen onder media) kon die worden aangezet voor drie minuten, en toen zag mijn Samsung 'm. Vervolgens was koppelen zo gebeurd.

Dank voor jullie hulp en suggesties!

Groet Paul

Bovenaan Onderaan