Koppeling afstellen

Vlaar032

Senior Member
Hallo beste forummers,

is er iemand die weet of je de hydraulische bediende koppeling van de Octavia 2.0 liter benzine die wij hebben ook kan afstellen? Bij mijn vorige auto, een Nissan Almera, kon je dat doen door de kabel af te stellen, maar de enige kabels die ik nu vind zijn voor de pook...
Ik vind nl. dat hij nogal op een hoog punt aangrijpt.

Groeten, Arnold
 

purk

Senior Member
zoals je al schreef is dit hydraulsch en is dus niet af te stellen, het is gewoon wennen met rijden, ik heb het zelfde.
 

Vlaar032

Senior Member
Ok, bedankt, er van afblijven is niet een van mijn specialiteiten, maar dat doe ik gewoon. Als-ie dus helemaal bovenin zit en gaat slippen met de caravan erachter dan kan alleen vervanging soelaas bieden begrijp ik.
Dat ga ik dus in de herfstvakantie even checken. De test zonder caravan in z'n 5 en dan vanaf 1500 toeren vol op het gas doet hij goed en je hebt inderdaad nog wat over.
Bij de vorige auto moest ik de koppelingskabel na de grote vakantie altijd wat lossen, want dan was ik wel wat voering kwijt. We zoeken altijd de bergen op.
 

deusjevo

Forumguru
De test zonder caravan in z'n 5 en dan vanaf 1500 toeren vol op het gas doet hij goed en je hebt inderdaad nog wat over.

Vertel eens wat meer over die test.
Ik heb het idee dat de koppeling van mijn O1 uit jan. 2006 (100.000 km) ook wat hoog aan gaat grijpen.

Iemand nog andere mogelijkheden/testen?
 

Ronnie

Forumguru
Auto stevig op de handrem, 4e of 5e versnelling, gas erop, koppeling los, dan moet de motor afslaan/of door de handrem trekken, anders is de plaat versleten.
 

Vlaar032

Senior Member
koppeling

Die van die handrem kan ook, die test is ook goed (wat heftiger) Maar wat ik bedoel is een rustig tempo in een hoge versnelling. 60 in z'n 5 ofzo. Dan opeens het gas vol intrappen. Van de koppeling afblijven....Als dan je toerenteller eerst omhoog schiet, en je auto langzaam harder gaat, of helemaal niet meer, dan slipt de koppeling. Zolang dat niet gebeurt slipt hij nog niet, ook al zit hij wat verder boven in.
De mijne doet het nog steeds goed, en mijn eerste berichtje is toch al wat ouder!

Vertel eens wat meer over die test.
Ik heb het idee dat de koppeling van mijn O1 uit jan. 2006 (100.000 km) ook wat hoog aan gaat grijpen.

Iemand nog andere mogelijkheden/testen?
 
Bovenaan Onderaan