koppeling pomp lek (geen koppeling druk)

dalton

Nieuw lid
Recentelijk een gek moment bij het schakelen gehad, auto wilde niet meer uit versnelling 100.000 km stand

symptomen: vaker misschakelen (tandenpoetsen), wellicht weinig druk op het koppelingspedaal, pedaal blijft halverwege hangen..

2 maal naar de garage maar die konden niets vinden...

uitendelijk bleek de cilinder die onder het koppelingspedaal zit stuk te zijn (niet lek naar buiten, maar lek in de cilinder) indien je veel koppelt (stoplichten en korte stukjes kan dit ongemak redelijk onopgemerkt blijven omdat met elke koppelingsbeweging je het systeem weer onder druk zet

totdat je 3 uur in zijn 5 aan het rijden bent!!
 
Recentelijk een gek moment bij het schakelen gehad, auto wilde niet meer uit versnelling 100.000 km stand

symptomen: vaker misschakelen (tandenpoetsen), wellicht weinig druk op het koppelingspedaal, pedaal blijft halverwege hangen..

2 maal naar de garage maar die konden niets vinden...

uitendelijk bleek de cilinder die onder het koppelingspedaal zit stuk te zijn (niet lek naar buiten, maar lek in de cilinder) indien je veel koppelt (stoplichten en korte stukjes kan dit ongemak redelijk onopgemerkt blijven omdat met elke koppelingsbeweging je het systeem weer onder druk zet

totdat je 3 uur in zijn 5 aan het rijden bent!!

Ook ik kreeg vandaag problemen met mijn koppeling.
Het eerste signaal dat ik kreeg was, dat het intrappen van het koppelingspedaal héél licht ging. Gevolg was, dat bij het optrekken de auto spontaan afsloeg. Vervolgens auto opnieuw gestart en weggereden. Het gevoel van het koppelingspedaal bleef vreemd, maar ik ben gewoon op mijn werk aangekomen. Vanavond op de terugweg was het bingo!!!
Ik kwam in een file terecht en moest terugschakelen. Ik kreeg hem vervolgens niet meer in een versnelling terwijl het koppelingspedaal volledig was ingetrapt. Na wat "spelen" met het koppelingspedaal kreeg ik hem op een gegeven moment (heeft wel even geduurd) weer in de versnelling en kon mijn weg vervolgen. Het koppelingspedaal bleef echter vreemd aanvoelen; Intrappen ging héél licht, het pedaal bleef nog wel eens wat onderin hangen en hij pakte heel snel (nagenoeg helemaal onderin).
Mijn auto heeft slechts 13.000 km op de teller staan en ik ben hier niet echt blij mee. Morgen eerst maar naar de garage.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn of dit wellicht zelf meegemaakt?
 
Ook ik kreeg vandaag problemen met mijn koppeling.
Het eerste signaal dat ik kreeg was, dat het intrappen van het koppelingspedaal héél licht ging. Gevolg was, dat bij het optrekken de auto spontaan afsloeg. Vervolgens auto opnieuw gestart en weggereden. Het gevoel van het koppelingspedaal bleef vreemd, maar ik ben gewoon op mijn werk aangekomen. Vanavond op de terugweg was het bingo!!!
Ik kwam in een file terecht en moest terugschakelen. Ik kreeg hem vervolgens niet meer in een versnelling terwijl het koppelingspedaal volledig was ingetrapt. Na wat "spelen" met het koppelingspedaal kreeg ik hem op een gegeven moment (heeft wel even geduurd) weer in de versnelling en kon mijn weg vervolgen. Het koppelingspedaal bleef echter vreemd aanvoelen; Intrappen ging héél licht, het pedaal bleef nog wel eens wat onderin hangen en hij pakte heel snel (nagenoeg helemaal onderin).
Mijn auto heeft slechts 13.000 km op de teller staan en ik ben hier niet echt blij mee. Morgen eerst maar naar de garage.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn of dit wellicht zelf meegemaakt?

Ook bij mij bleek het uiteindelijk een defecte koppelingscylinder te zijn.
(Uiteraard onder garantie vervangen)
 
Bovenaan Onderaan