Na de problemen met het tunen van mijn O2 RS TDI, geeft nu de koppeling er de brui aan.
Daarstraks wil ik effe vlot vertrekken naast een dikke Beamer, een hoop toeren en geen, of bijna geen, vooruitgang.
De koppeling houdt het niet meer.
Toch maar even rustig aan gedaan en na enkele kilometer toch weer eens proberen of ze nu het koppel wel houdt, en ja het lijkt weer zoals normaal te werken, vreemd.
De auto weggezet bij men werk en vanavond weer naar huis, en weer slippen als ik het koppel erop wil.
Dus einde van de koppeling, de auto heeft nu 62500km.
Ik heb de auto tweedehands gekocht met 57000km, en ik weet niet hoe ermee omgegaan is voordien.
Ik heb voor vandaag ook wel eens gedacht dat er iets niet klopte met de koppeling, maar doorslippen heb ik nooit gehad.
Wel soms raar aangrijpen en af en toe eens happen.
Ik dacht altijd dat het aan mij lag, maar ik heb eigenlijk zeer veel ervaring op dat punt.
Het vertrekken met een auto vanuit stilstand, waarbij je dus telkens de koppeling nogal moet aanvoelen.
Ik heb op heel men carrière van chauffeur ook nog nooit een koppeling stuk gehad.
Er zal dus niets anders opzitten dan de koppeling te vervangen.
Nu vraag ik me af of er alternatieven zijn tegenover de originele koppeling en dit specifiek voor een getunede auto ?
Ik wil natuurlijk geen racekoppeling ofzo, de auto moet normaal rijdbaar zijn en ook voor mijn vriendin die ook soms met mijn RS rijdt.
Het koppel is nu gestegen van 350nm naar 420nm, wat natuurlijk niet weinig is.
Ik weet dat de tuners wel rekening houden met wat de originele onderdelen aankunnen en wat niet, maar ik houdt er ook rekening mee dat het goed mogelijk is dat mijn auto wel wat teveel koppel heeft naargelang de problemen die ik heb gehad bij Ziptuning.
Lees hierover meer op http://www.skodaforum.nl/board/f50/lampje-motorstoring-brandt-17705.html
Dus als er mensen zijn die hierover enige inzichten hebben of ervaringen dan hoor ik het graag.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk de koppeling zelf vervangen.
Daarstraks wil ik effe vlot vertrekken naast een dikke Beamer, een hoop toeren en geen, of bijna geen, vooruitgang.
De koppeling houdt het niet meer.
Toch maar even rustig aan gedaan en na enkele kilometer toch weer eens proberen of ze nu het koppel wel houdt, en ja het lijkt weer zoals normaal te werken, vreemd.
De auto weggezet bij men werk en vanavond weer naar huis, en weer slippen als ik het koppel erop wil.
Dus einde van de koppeling, de auto heeft nu 62500km.
Ik heb de auto tweedehands gekocht met 57000km, en ik weet niet hoe ermee omgegaan is voordien.
Ik heb voor vandaag ook wel eens gedacht dat er iets niet klopte met de koppeling, maar doorslippen heb ik nooit gehad.
Wel soms raar aangrijpen en af en toe eens happen.
Ik dacht altijd dat het aan mij lag, maar ik heb eigenlijk zeer veel ervaring op dat punt.
Het vertrekken met een auto vanuit stilstand, waarbij je dus telkens de koppeling nogal moet aanvoelen.
Ik heb op heel men carrière van chauffeur ook nog nooit een koppeling stuk gehad.
Er zal dus niets anders opzitten dan de koppeling te vervangen.
Nu vraag ik me af of er alternatieven zijn tegenover de originele koppeling en dit specifiek voor een getunede auto ?
Ik wil natuurlijk geen racekoppeling ofzo, de auto moet normaal rijdbaar zijn en ook voor mijn vriendin die ook soms met mijn RS rijdt.
Het koppel is nu gestegen van 350nm naar 420nm, wat natuurlijk niet weinig is.
Ik weet dat de tuners wel rekening houden met wat de originele onderdelen aankunnen en wat niet, maar ik houdt er ook rekening mee dat het goed mogelijk is dat mijn auto wel wat teveel koppel heeft naargelang de problemen die ik heb gehad bij Ziptuning.
Lees hierover meer op http://www.skodaforum.nl/board/f50/lampje-motorstoring-brandt-17705.html
Dus als er mensen zijn die hierover enige inzichten hebben of ervaringen dan hoor ik het graag.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk de koppeling zelf vervangen.