EdZ
Donateur
Seat Leon 5F
1.2TSI 110PK, zesbak uit 2015.
Vannmorgen onderweg naar Zuid-Duitsland. Op 40km afstand slipte de koppeling. Mijn zoon reed, ik neem 'm over en inderdaad, de koppeling slipt en bleef slippen. Gestopt bij Maarn en ANWB gebeld. Niks te zien, eventueel vervangend vervoer en reparatie bij ANWB in Nieuwegein. Ik rij achter 'm aan en in 1e instantie slipte de koppeling nog steeds, maar op een gegeven moment, terwijl ik achter 'm aan rij, geef ik gas in z'n 6 en: geen slippende koppeling meer. Wegenwachter ook met mij naar Bunnik en terug gereden gereden en echt 'trappen' (4, 5 en 6). Niks te merken. Op de brug gezet: niks te zien. Dus waarschijnlijk geen versleten koppelingsplaten, geen olielekkage via de krukaskeerring geconstateerd. Aan het pedaal is niks te merken, die komt gewoon omhoog. Mijn eigen garage gebeld en ook die had hetzelfde idee als de ANWB: "ik zou gewoon gaan rijden".
Ik weer naar huis gereden met het idee dat ik zondag nog even eea uitprobeer en als ik niks merk ,maandag gewoon alsnog naar Zuid Duitsland vertrek.
Ik vermoed zelf dat één van de twee koppelingscylinders is blijven hangen, maar dat is een "best guess".
Iemand die dit gedrag herkent?
(kopie op SeatForum gezet, zelfde motor/bak)
1.2TSI 110PK, zesbak uit 2015.
Vannmorgen onderweg naar Zuid-Duitsland. Op 40km afstand slipte de koppeling. Mijn zoon reed, ik neem 'm over en inderdaad, de koppeling slipt en bleef slippen. Gestopt bij Maarn en ANWB gebeld. Niks te zien, eventueel vervangend vervoer en reparatie bij ANWB in Nieuwegein. Ik rij achter 'm aan en in 1e instantie slipte de koppeling nog steeds, maar op een gegeven moment, terwijl ik achter 'm aan rij, geef ik gas in z'n 6 en: geen slippende koppeling meer. Wegenwachter ook met mij naar Bunnik en terug gereden gereden en echt 'trappen' (4, 5 en 6). Niks te merken. Op de brug gezet: niks te zien. Dus waarschijnlijk geen versleten koppelingsplaten, geen olielekkage via de krukaskeerring geconstateerd. Aan het pedaal is niks te merken, die komt gewoon omhoog. Mijn eigen garage gebeld en ook die had hetzelfde idee als de ANWB: "ik zou gewoon gaan rijden".
Ik weer naar huis gereden met het idee dat ik zondag nog even eea uitprobeer en als ik niks merk ,maandag gewoon alsnog naar Zuid Duitsland vertrek.
Ik vermoed zelf dat één van de twee koppelingscylinders is blijven hangen, maar dat is een "best guess".
Iemand die dit gedrag herkent?
(kopie op SeatForum gezet, zelfde motor/bak)