Koppeling telefoon Samsung met Amundsen+

Wie kan mij helpen met het volgende:

Mijn telefoon Samsung Ace 2 synchroniseert niet goed met de Amundsen+. Bellen en gebeld worden gaat in principe prima, maar ik krijg mijn contacten, laatst gekozen en ontvangen nummers en gemiste oproepen niet op het scherm op de auto. De Amundsen "zegt" dan "informatie (tijdelijk) niet beschikbaar". Ik kan alleen bellen door het telefoonnummer cijfer voor cijfer te kiezen.

Wie kan mij helpen met een volledige synchronisatie? Ik lees graag jullie reacties!

Rallye

Forumguru
Heb je de carkit toestemming gegeven om op je simkaart te kijken? Meestal wordt dat gelijk na de eerste koppeling gevraagd. Als je het dan niet ziet, heb je geen toestemming gegeven en geeft hij de carkit dus geen toegang.

Ik zou je telefoon even verwijderen uit de carkit en opnieuw koppelen. Bij het koppelen even je telefoon in de gaten houden en kijken of je er een vraag over krijgt.

Bakkertje

Forumguru
Waarschijnlijk heeft Skodaad een nieuw type carkit en geen rsap (remote Sim access protocol). Mijn vrouw heeft toevallig ook de ace 2 en zover ik weet werkt die nog altijd prima. Zoals Rallye al aangaf, een keertje verwijderen en vervolgens opnieuw toevoegen? En dan bij voorkeur zowel in je telefoon als in de auto. De ace 2 krijgt overigens binnenkort een Jelly Bean update. Wellicht dat je (als je die update installeerd) daarna sowieso opnieuw moet koppelen..?

Rallye en Bakkertje, dank voor jullie reacties. Ik heb niet zo veel verstand van die dingen en bij mij gaat bij termen als "rsap" het lampje een beetje uit. Als ik de Samsung wil koppelen aan de Amundsen+, dan hoef ik aan de Amundsen niets te doen. Ik laat de Samsung zoeken, die vindt de Amundsen en de verbinding is tot stand gebracht. Zonder één vraag op de Samsung. Ik kan trouwens aan de Amundsen wat betreft de bluetoothverbinding niets instellen; ik heb het tenminste nog niet gevonden.
Misschien moet ik nog vertellen dat ik geen officiele fabrieks-Skoda-carkit heb, maar een bij de dealer ingebouwde Fiscom bluetooth carkit. Het ding werkt via de Amundsen alsof het zo hoort, maar is dus wel later ingebouwd.
Graag nog jullie tips!

Bakkertje

Forumguru
Heb je wel een telefoon optie in je menu tussen de snelheidsmeter en de toerenteller?
Als dat zo is kun je daar de bluetooth koppeling verwijderen, ik weet niet hoe dat heet / werkt bij een fiscon eerlijk gezegd.

Bakkertje, ik heb een telefoonoptie in het menu tussen snelheidsmeter en toerenteller. Eén van de mogelijkheden is daar "terugkeer naar fabrieksinstellingen". Maar ook dat helpt niet, want daarna weer de telefoon koppelen geeft geen enkele verbetering. Gebeld worden gaat prima, bellen (vanaf de telefoon) ook maar er is geen mogelijkheden de contacten, de laatst gekozen en ontvangen nummers en de gemiste oproepen op het scherm op de auto te krijgen. Althans, mij lukt niet niet.
Zijn er nog meer mensen die deze problemen hebben met de Amundsen en de Samsung Ace 2? En, nog belangrijker, is er ook een oplossing voor?

Sparkie

Forumguru
Wat je ook kan proberen is je carkit te laten zoeken naar je Samsung. Ik hand met mijn Columbus/Galaxy S3 dezelfde problemen en dat heeft bij mij tot het gewenste resultaat geleid.

Bovenaan Onderaan