ullrichske
Nieuw lid
Een zestal weken geleden kochten we de Octavia II combi elegance 2.0 tdi van een collega van mijn vrouw. Verkoper en koper hadden er allebei vertrouwen in gezien de werkrelatie. Tijdens mijn eerste ritje, voelde ik in iedere versnelling wat trillingen bij het optrekken. Normaalste zaak van de wereld volgens de verkoper. Zes weken na aankoop vliegt de koppeling erdoor. Koppeling laten herstellen, maar de trillingen bleven aanhouden. Vorige week het heugelijke nieuws gehoord dat mijn vorige garagist enkel de het gevolg heeft opgelost, maar niet de oorzaak: dubbel massa vliegwiel. Gevolg in zes weken tijd, tweemaal in de garage en zeker niet voor de minste kosten. Een derde hekelpunt van de wagen, die verder heel ok is, is het verbruik. Ik weet wel dat dergelijke motoren niet toekomen met 5 liter, maar vind persoonlijk dat het verbruik wat aan de hoge kant is. Mijn vrouw en ik rijden allebei als een gepensioneerd koppel(meestal korte ritten), lees max 2.500 à 3000 toeren, maar toch gaat het verbruik naar 1/11. De nieuwe garagist (officiële skodadealer) vond wel dat de wagen uitzonderlijk veel vermogen had voor een 2.0?????? Hij durfde het woord tuning niet in de mond nemen, maar stelde enkel vast.
Brute pech zoals velen zeggen, een maandagfabricatie... wie zal het zeggen. Hopelijk is mijn dosis pech nu achter de rug en kan ik vanaf woensdag zorgeloos rijden met die toch wel prachtige wagen.
Brute pech zoals velen zeggen, een maandagfabricatie... wie zal het zeggen. Hopelijk is mijn dosis pech nu achter de rug en kan ik vanaf woensdag zorgeloos rijden met die toch wel prachtige wagen.