Koppelingsplaten

Octavia32

Forumguru
Ik heb een vraag de laaste paar maanden heb ik last van als ik de koppeling intrap dat ik hem niet goed uit de versnelling krijg bijv van de 1e naar bijv achteruit en andersom verder valt mij op dat als ik de koppeling intrap bij het stoplicht de auto toch vooruit gaat.Pas als ik hem uit de versnelling haal en dan weer opnieuw in de 1 zet gaat hij niet vooruit.Verder heb ik soms tijdens het koppelen van 2e naar 3e enz dat het koppelingspedaal plakt je hoort dan plok als je de voet er van af hebt gehaald.

Mijn octavia 2 heeft 196000 gelopen(Diezel) en ik heb hem vanaf 152000 dus voor zover ik weet zijn nog nooit de platen vervangen.Is het verstandig om het hele zaakje te vervangen.
Dus Koppelingsplaten
2 massa vliegwiel
Drukgroep
koppelingspedaal
Wat zou dit ongeveer kosten en waar zou ik dit kunnen doen, zit zelf aan JB autoservice te denken.
Ik zie op internet aanbiedingen voor 2massa,drukgroep en koppelingsplaten voor ca €800 ex inbouwen

MarijntjeTDI

Actief lid
Ik weet uit eigen ervaring dat het bij de stealer rond de Eur 2200,- kost.
Vraag het anders eens na bij Vagtechniek... hangt een beetje af van de ligging t.o.v. je woonplaats.

Constant

Erelid
Ik heb dit gehad met mijn Golf III TDi, dat heeft me 1800 Euro's gekost (vliegwiel was ook nog eens losgeschoten tegen versnellingsbakhuis).

VEEJAY

Forumguru
Gewoon even naar Jos bellen. Heeft mij toen ook prima met een DSG vliegwiel geholpen erg deskundig wat betreft VAG diesels. En je kunt daar gewoon internetten (lees werken) terwijl je wacht. Zelfs voor de lunch wordt gezorgd.

Ronnie

Forumguru
Als ik het zo lees dan komt volgens mij de koppeling niet helemaal vrij;
Misschien eens beginnen met het ontluchten van de werkcylinder?

Bovenaan Onderaan