Koppelingsplaten

Wasmachineman

Forumguru
Wie herkent dit...de koppelingsplaten zijn bij mijn auto vervangen bij 80.000 km.
Dat is heel snel aangezien ik heel veel snelweg rijd (anders doe je geen 60.000 km / jaar) en ook wel weet hoe ik moet schakelen.
Nu trilt weer het koppelingspedaal en moet waarschijnlijk weer de boel open gegooid worden om te kijken wat er aan de hand is.
Klinkt dit bekend bij 1 van jullie ?
Als de motor koud (alleen 's morgens eigenlijk) is heb ik nergens last van maar vanmiddag weer trilde hij behoorlijk als ik wil wegrijden in de 1e versnelling of achteruit wil rijden.
Daarna van 1 naar 2 etc gaat probleemloos.
Garage weet ook niet wat er aan de hand is en wil de auto onderzoeken.
Ben ik hem wel 2 dagen kwijt.

:yeah:Eerst "moeten" wij nog even op vakantie komende 2 weken, gelukkig wederom alleen maar snelweg km's en daarna gaat mijn wagen naar de garage toe.
Ben benieuwd wat er uitkomt en dat zal ik dan ook wel melden hier het forum.

Gieliovd

Forumguru
Hey Frank,

Net een reactie getikt: internet weg... jammer.

Tis een bekend probleem. Gebruik even de zoekfunctie!

Ik geloof dat JC en nog wat anderen hier genoeg over weten.

Succes!

TL@

Forumguru
Trilt de koppeling alleen, of slipt ze ook. Als ze alleen trilt, dan is het waarschijnlijk het tweemassavliegwiel en niet de platen zelf.

het tweemassavliegwiel gaat stuk door trillingen (gasplank bij minder dan 1500tr/min dus), heb het zelf gehad bij de Golf na 90.000km (denk ik, is weeral een tijd geleden)

___JC___

Forumguru
Ik had inderdaad een trilling. Was alleen bij koud weer en wegrijden in zn eerste versnelling. De hele auto (aandrijflijn) begon dan te trillen. Na wat aandringen hebben ze mijn koppeling in ieder geval vervangen. En helaas is het alweer een klein beetje terug. Met dit warme weer merk ik het gelukkig al niet meer.

Wasmachineman

Forumguru
Ik had inderdaad een trilling. Was alleen bij koud weer en wegrijden in zn eerste versnelling. De hele auto (aandrijflijn) begon dan te trillen. Na wat aandringen hebben ze mijn koppeling in ieder geval vervangen. En helaas is het alweer een klein beetje terug. Met dit warme weer merk ik het gelukkig al niet meer.

Bij mij trilt het pedaal en de auto als de auto flink warm gereden is.
's Morgen vroeg nergens last van maar na een paar uur komt het....
Koppeling is al vervangen maar vliegmassawiel (wat TL@ aangeeft) :D weet ik niet of ze die meegenomen hebben. Na mijn vakantie wordt het gerepareerd want er is goed mee te rijden nog. En garage's hebben het momenteel te druk om even dit tussen door te doen. Zaken gaan dus even weer goed gelukkig daar.

Bovenaan Onderaan