Kortingspercentages

sbm

Lid
Ik ben van plan de Octavia II aan te schaffen als particulier. Nu wil ik graag mijn offerte uitonderhandelen voordat ik tot de uiteindelijke aanschaf wil overgaan. Omdat ik geen inruil doe, moet ik het dus van de pure korting hebben. Wat zijn ongeveer de gehanteerde kortingspercentages bij de Skoda dealer? Graag jullie ervaringen...

Octaviarijder

Actief lid
Ik weet van een aantal bevriende verkopers dat ze op een nieuwe auto ongeveer 8% kunnen weggeven. Dat zal van merk tot merk verschillen maar zal niet echt veel afwijken. Ze proberen natuurlijk meestal met wat extra's te strooien want dan pakken ze daar toch nog hun winst op en geven ze dus uiteindelijk minder weg.

Karstieman

Forumguru
Proberen om de 'korting' te krijgen door extra's gratis te vragen (inbouw radio/trekhaak/etc) gaat volgens mij beter dan echt korting proberen af te dingen op de prijs.

Ik weet dat je bij het bestellen van een nieuwe auto tien procent kan krijgen. ik heb bij mijn lease auto ongeveer 4 procent gekregen. Terwijl de lease maatschapij ook al 7% korting krijgt.

Wordt het kortingspercentage over de consumentenprijs gerekend of over de kale prijs zonder bpm en btw???

Groet
Passat

Voor zover ik weet over de kale prijs. Korting wat ze weg kunnen geven is zo'n 8%. Mijn werkgever ontvangt bij de huisdealer wel 12% maar dat zijn speciale afspraken met de importeur. Een dealer kan alleen zo ver niet gaan.

Logic

Actief lid
Dealer pakt 12% op een auto, hij zal maximaal 9% weggeven.
Importeur(de Meern) kan hoger want die heeft uiteraard meer marge. succes!

In Belgie worden weinig kortingen toegestaan. De dealers werken met opgelegde "netto"-prijzen. Er wordt een korting toegestaan op de basisprijs van de wagen (voor een O2 ongeveer 1.000 €) en dat is het zowat ...

Potje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Dealer pakt 12% op een auto, hij zal maximaal 9% weggeven.

[/ QUOTE ]

Dat was ook mijn ervaring alleen dan bij een Volvo dealer....

Logic

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
hoezo hebben die meer marge??

[/ QUOTE ]

Een importeur verkoopt zijn spulletjes weer aan zijn/haar dealers, en aangezien iedereen wat wil verdienen....
Er zijn ook een aantal dealers die wat moeite hebben met de heren uit de Meern, omdat er zo ook interne concurrentie ontstaat.

VEEJAY

Forumguru
Is er een bijzondere link tussen PON en Skoda center de Meern dan??? Ik bedoel anders dan andere Skoda dealers? Anders snap ik je reactie niet.

Mijn eigen werkgever heeft idd ook prijsafspraken gemaakt met de importeur zij krijgen 3% korting boven de 7% korting van de leasemaatschappij. Wie betaald deze korting is dat de importeur of de dealer? De dealer doet nu voorkomen dat zij de complete korting betalen en niet de importeur? Weet iemand hoe dit zit?

Potje

Actief lid
@Skodo: lijkt me helemaal af te hangen van de afspraken die de partijen onderling hebben. Als een dealer de bulk aankan van een groot bedrijf en daardoor bereid is korting te geven, kan een bedrijf zo'n afspraak aangaan. Hetzelfde geldt voor importeurniveau.

Ik kon ook voor een prikkie in een Ferrod Focus rijden vanwege een afspraak met een lokale dealer. MOOI NIET DUS!!!

Ik weet dat Kamsteeg ook speciale kortingen biedt voor ING Carlease.

Het is handig om een aantal dealers af te gaan om de inruil prijs van je auto te bepalen. Voor mijn passat zat er bijna 2000 euro verschil in tussen het laatste en hoogste bod. Zowel bij volkswagen prijstechnisch zelfde offerte gevraagd en vergeleken met offerte van Skoda. Zo kom je aardig aan de weet waar de marges liggen en of zij hun verkoop doelstellingen nog moeten gaan halen zodat ze meer kortingen gaan geven.

groet Passat

De passat variant is 7 jaar oud en niet teveel kilometers. Goed onderhouden en in zeer goede staat. Ik bedoelde laagste en hoogste bod natuurlijk zit 2000 euro tussen.

groet Passat

VEEJAY

Forumguru
ja ik begrijp je, ik dacht dat dat dus alleen maar kan met jonge auto's waar veel marge op zit.

Bovenaan Onderaan