Kost trekhaak (geplaatst) O2 Combi 2009-10

Ik ga mij een O2 Combi aanschaffen, 1.9 TDI, 2009-2010.
Ben nog op zoek naar dewelke.

Ik zou een willen met een trekhaak, of zelf achteraf plaatsen.
De trekhaak zal dienen voor fietsdrager en zeer occasioneel een liche aanhangwagen (geen caravan).

Hoeveel kost het achteraf plaatsen van een trekhaak in combinatie met parkeerhulp?

Hallo

Ik heb mijn afneembare trekhaak naderhand geplaatst bij een garage die uitsluitend trekhaken plaatst.
Ik heb rond de 500€ betaald maar als je de keuze hebt om een auto nemen met originele trekhaak zou ik dat doen.

Mvg Gerrit

Michelv.

Forumguru
Kan vanaf 300 euro voor een afneembare incl. 13 polige electroset, is er zelf onder te zetten. Alleen de elektronica moet daarna aangemeld worden door iemand met VCDS of door de Dealer.

http://www.ebay.de/itm/Anhangerkupplung-WESTFALIA-abnehmbar-SKODA-Octavia-Kombi-ES-AHK-NEU-ABE-/400722815991?pt=DE_Autoteile&fits=Model:Octavia Combi&hash=item5d4cf0ebf7

Ik heb hem volgens mij ook bij deze aanbieder vandaan, in de advertentie is de beschrijving van de electroset ook te vinden als PDF, kan je jezelf voorbereiden:D

skodaboy

Forumguru
Ik ga mij een O2 Combi aanschaffen, 1.9 TDI, 2009-2010.
Ben nog op zoek naar dewelke.

je bent dus van plan om een occasie 02 aan te kopen..
een tweedehands auto kopen (met een trekhaak) houdt in mijn ogen meer risico's in dan ééntje zonder.
een auto met een trekhaak heeft waarschijnlijk al meer afgezien dan ééntje zonder.
je zal ook nooit weten of de auto zwaar heeft moeten trekken.

een trekhaak nadien monteren is niet zo moeilijk en kost ook niet het einde,
wel opletten dat de trekhaak juist aangemeld/gecodeerd wordt op de auto (bv; parkeersensoren moeten uitgaan bij het in pluggen van de stekker)

Desperado

Forumguru
Een auto zonder trekhaak kan wel veel meer te verduren hebben gehad. Je weet nooit hoe de vorige eigenaar ermee is omgegaan. Ik vind dit dan ook een raar argument.

skodaboy

Forumguru
@Desperado; daar heb je een punt,ook een auto zonder trekhaak is te mishandelen.
maar laat ik een paar mensen kennen die wel een trekhaak op hun auto hebben.
je wil gewoon niet weten wat ze allemaal uitspoken met hun auto met trekhaak..:D

Havana

Forumguru
Ik heb zelf een O2 uit 2007. Vaste haak laten plaatsen bij trekhaakcentrum.nl (franchiseformule). Kostte me 450 euro. Het ging hier om een Thule haak met Jaeger kabelset. Parkeersensoren netjes uitgeprogrammeerd zodra de trekhaak in gebruik is. Heb gekozen voor een 7-polige aansluiting aangezien ik een caravanhater ben.

Antera

Donateur
Het is voor een motorblok ook niet slecht om gewicht te trekken en vind het inderdaad ook geen argument. Bij mij zit er ook een op en ik gebruik hem zelden tot nooit maar heeft mij wel al geholpen met het vermijden van de nodige schade

dirkkroneman

Forumguru
Dat zijn dan waarschijnlijk wat oudere geweest? De fietsendrager van mijn ouders (Spinder) en nieuwere aanhangers die ik er wel eens achter heb zijn 13 polig. 7 polig wordt nieuw bijna niet meer gemonteerd, 13 is de nieuwe standaard. Als je naar fietsendragers kijkt zit er ook steeds vaker achteruitrijverlichting op bijvoorbeeld ;)

Bovenaan Onderaan