kosten 30.000 VOI beurt

Zzz

Nieuw lid
Ik mocht deze week bij mijn Skodadealer voor de eerste VOI-beurt bij 30.000 km EUR 346,- afrekenen. Het is een Octavia 1.8 TSI. Is dit een normaal bedrag? Ik vind het nogal veel, zeker omdat de prijslijst op de site van Skoda een prijs van EUR 265,- noemt. Ik heb nog bij Skoda geprobeerd te achterhalen of dit inclusief olie e.d. is, maar daar krijg je geen antwoord op. Hooguit dat het een adviesprijs is, en dat het verder aan de dealer is. Lekker vaag...

Gieliovd

Forumguru
Ik had dezelfde discussie toen. Ik staat in het boekje met Skoda lekker duidelijk, dat het X zal kosten. Maar ze rekenden plots veel meer. Ja, euh wat is dit?

Nou, de materialen bleken er dus bovenop te komen. De beurtprijs geldt slechts voor een X aantal arbeidsuren en wat kleingoed vertelden ze mij. Ik vond het belachelijk.

Captain Hook

Forumguru
Ik vraag altijd VANTEVOREN wat zoiets gaat kosten en wat wel en wat niet is inbegrepen...
Weet niet of jij ook vooraf hebt gevraagd wat het ging kosten?

Maar tot nu toe hield men zich keurig aan de prijslijst (en dat is inclusief de olie)

Zzz

Nieuw lid
Ik vraag altijd VANTEVOREN wat zoiets gaat kosten en wat wel en wat niet is inbegrepen...
Weet niet of jij ook vooraf hebt gevraagd wat het ging kosten?

Maar tot nu toe hield men zich keurig aan de prijslijst (en dat is inclusief de olie)
Ik heb niet vooraf naar de kosten gevraagd... Ik ga met de voeten stemmen bij deze dealer, ik was toch al niet echt onder de indruk van die tent.

Harold

Lid
Even een wat ouder topic gebruiken:

Ik heb onlangs bij de dealer de 90.000 VOI beurt laten uitvoeren.

Nu zie ik op de site van Skoda deze prijzen

Nu vind ik deze prijslijst erg dubieus, voor mijn gevoel is een beurt standaard inclusief oliefilter, olie etc.

Nu heb ik voor mijn Octavia2 2.0 TDI deze prijs berekend gekregen, maar kwamen alle onderdelen: oliefilter/interieurfilter/brandstoffilter (+ montagekosten) en de Long life 5W30 olie (4 liter a 19 euro) er nog eens over heen.

De factuur komt nu inclusief kleinmateriaal uit op 460,- euro voor deze beurt. Dat is toch heel wat anders als de 290,- euro die in de prijslijst vermeld staat....

Captain Hook

Forumguru
@Harold; echt teruggaan naar je dealer!
Want die onderhoudsprijzen liggen toch echt vast en zijn inclusief zaken als olie... Heb vijf jaar in een O2 2.0 TDI gereden en een onderhoudsbeurt was altijd keurig volgens die online prijslijst (+/- een paar euro).
Tenzij er extra zaken vervangen moeten worden natuurlijk.

reeseend

Forumguru
Lekkere vage dealer heb je dan. Ik kom nu al 3 jaar bij SkodaCenter Utrecht en betaal altijd de prijs die op de skoda site is vastgelegd. Daarbij krijg ik 50% korting op de keuringskosten omdat ik vaste klant ben. En ja als er extra dingen vervangen moeten worden dan komen die kosten er wel bij. Dat is in 3 jaar tijd 1 nieuwe lamp :1761:

RobPG

Lid
Em, tja, bij Ford, Citroen wordt duidelijk vermeld dat de onderhoudsprijzen (wel adviesprijzen ook) inclusief olie, filters ed zijn.
Idem Volkwagen (ook PON): http://www.volkswagenonderhoudsprijzen.nl/
Skoda rept daar gek genoeg niet over. Dus tevoren wel informeren wat er nu wel/niet bij zit. Heb zelf nog geen onderhoudsbeurt laten uitvoeren. maar ben dus nu wel gewaarschuwd...

EdK

Forumguru
Vragen jullie dan niet een gespecificeerde rekening bij de dealer ?
Ik wil toch altijd wel weten wat er gedaan is, en dus schriftelijk dmv die rekening
Want als die monteur een maandagochtend gevoel had ( kan voorkomen ) dan wil ik wel op papier hebben staan wat ze gedaan hebben dat als er wat hapert ik met die rekening eventueel kan reclemeren !

Als je een supermarkt ingaat krijg je ook een gespecificeerde rekening en dat vinden we allemaal normaal, maar bij een servicebeurt lijkt het erop dat we allen genoegen nemen met alleen een eindbedrag waar verder nergens op de bon staat hoe deze tot stand is gekomen !?

reeseend

Forumguru
Een andere reden is dat ook de mobiliteits garantie behouden blijft. Dus die hoef je niet extra af te sluiten bij b.v. een ANWB.

bobby45

Actief lid
en duitsland dan?

als ik mijn skoda in duitsland een beurt geven bij vag/skoda dealer?
hou ik dan ook mijn mobiel garantie?

hoe zit dat hier dan mee?

Bovenaan Onderaan