Kosten 80.000 km beurt

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister9

Actief lid
Hallo,

Weet iemand hoeveel de 80.000 km beurt kost voor een fabia combi 1.9 tdi? De kosten op de skoda site gaan maar tot 60.000 km.

Mijn vorige beurt (65.000) was iets van 430 euro, wat ik toch echt wel een hele boel vind.

Ik zit nu te twijfelen om van de skoda-dealer af te stappen en naar een gewone garage te gaan. Maar weet niet of dit goedkoper zal zijn.

Alvast bedankt,

Sam

mister9

Actief lid
Ok, een andere vraag dan. Is het niet normaal dat ik vanaf de 60.000 km niet meer om de 15.000 maar om de 30.000 een beurt krijg. Ik vind 15.000 wel er vaak, en ik dacht ook echt dat op een gegeven moment de interval naar 30.000 zou gaan.

Iemand die dit weet?

Alvast bedankt,

Sam

nemo

Senior Member
Sorry dat er niemand reageert!! Net alsof het forum is uitgestorven.
Maar ik weet het antwoord op je vra(a)g(en) niet. Succes ermee!

Onderhoud vindt ofwel per 15.000 km plaats ofwel met VOI, d.w.z. verlengde onderhoudsinterval van max. 30.000 km per beurt. Die laatste moet echter van het begin af gehanteerd zijn. Overstappen van VOI naar de normale onderhoudscyclus is wel mogelijk, andersom niet. (Is mij verteld, toen ik in mijn Octavia met VOI ging rijden.)

Wallie

Lid
Mijn vorige (en ook huidige) Fabia 1.9 tdi moet om de 15.000, gewoon altijd (heb de vorige tot 162.000km gereden). Was overigens niet verlengen, heb het wel eens bij de dealer gevraagd.

mister9

Actief lid
En laten jullie bij de dealer onderhouden, of bij een andere partij? En als jullie het bij een andere partij doen, scheelt dat veel in de kosten?

Hallo,

Weet iemand hoeveel de 80.000 km beurt kost voor een fabia combi 1.9 tdi? De kosten op de skoda site gaan maar tot 60.000 km.

Mijn vorige beurt (65.000) was iets van 430 euro, wat ik toch echt wel een hele boel vind.

<knip>

Ben ik met je eens, zeker als je het omrekent naar guldens (zoals ik, 50+, vrijwel automatisch nog altijd doe).

De pakketprijzen die Skoda hanteert voor onderhoudsbeurten gelden overigens voor elke 15.000 resp. 30.000 resp. 60.000 beurt. Volgens mij heb je bij de laatste beurt niet méér behoeven te betalen dan anderen die het reguliere onderhoud bij de dealer laten verrichten. Zat er soms ook een APK bij?

Het antwoord op je vraag over de keuze voor onderhoud bij de dealer dan wel een andere garage hangt samen met het belang dat je hecht aan de mobiliteitsgarantie. Die krijg je alleen met stempels van de dealer in het onderhoudsboekje.

Ted

Forumguru
Als je vertanden snaar vernieuwd moet worden dan heb je wel de hoofdprijs te pakken!

Ronnie

Forumguru
IK heb een 1.4 mpi 16v, 160.000 Km beurt zelf gedaan. Kosten 2 distributieriemen en 4 spanrollen( originele delen) , 3,5(5) ltr volsyntethische olie 5w30 olie filter en 4 dure NKG platinum bougies, vloeistofjes bijgevuld enz. kosten dezes: €230.- netto.
Let op dit was een benzine! Bij jou komen de eventuele dieselfilters enzo er nog bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan