De huidige SC2 loopt in de lease, dus de rekeningen daarvan zie niet. Zag op de werkopdracht vanmorgen dat het kale tarief voor een 90K-beurt op 380 Euro zit.
Mijn vorige auto (VW Passat 125 kW TDI) liet ik (na de garantieperiode) bij een Bosch Carservice onderhouden. Ex VAG bedrijf, ook goedgekeurd voor onderhoud van lease-auto's van diverse maatschappijen. Daar zat het uurtarief op een kleine 60 Euro ex BTW. Was erg tevreden over dit team. Vriendelijk, behulpzaam, duidelijk in prijsstelling (vooraf). Nooit onverwachte tegenvallers gehad.
Bij de enige tegenvaller die ik tijdens het bezit van de VW heb gehad (pompverstuivers kaduuk), hebben ze na een aantal tips van mij (vwpassat.nl was toentertijd erg handig) de auto naar Duitsland gebracht. Hier zijn de verstuivers onder coulance vervangen. Kostenpost van 1800 Euro werd toen 130 Euro voor de tijd die zij er aan besteed hadden. Dat had een dealer nooit voor me gedaan.
Einde garantie ook een check laten doen. Hiervoor een klein uur betaald, dat bij de eerste echte beurt in mindering werd gebracht. Da's klantenbinding!