Kosten updates navigatie

gerven

Lid
Beste Forummers,

ik zag een aantal malen vragen voorbijkomen inzake het updaten van je navigatie Amundsen/Colombus systeem. En lees van sommigen die melden dat de updates de eerste drie jaar gratis zijn. Zal best kloppen, daarvoor moet je waarschijnlijk het chassisnummer invoeren ter controle voordat je kunt updaten.
Maar wat zijn dan de kosten als die drie jaar voorbij zijn?
Ik heb het aan de dealer gevraagd, maar die zegt dat de prijzen nog niet bekend zijn (?), da's toch raar, de Octavia rijdt toch al een tijdje rond in Nederland.......

Iemand ervaring ermee? (ik heb overigens nog 1 1/2 jaar tegoed)

Gizzmo

Forumguru
Lijkt mij moeilijk, chassisnummer is enkel dat je de juiste versie download voor jouw systeem, dus mocht na 3 jaar je chassisnummer geweigerd worden, dan laat je iemand met een jongere auto de software downloaden en kopieer je die.
verder is de software volgens mij ook op andere plaatsen te downloaden zonder chassisnummer, moet je alleen weten welke navigatie je heb. Dus vermoed zo maar dat het altijd gratis zal zijn, kan me nu niet voorstellen hoe ze het dicht zouden moeten timmeren.

CDK

Forumguru
hier is recent in een ander draadje al over gesproken, naar het schijnt is de 1e 3 jaar de update via de dealer kosteloos verkrijgbaar en moet je daarna zelf de moeite nemen om je kaart via internet eveneens kosteloos te downloaden, maar duidelijkheid hierover is er helaas nog niet...

Rallye

Forumguru
Twee kanttekeningen:
- het gaat niet om de oude Amundsen/Columbus, maar om de MIB-versie (Octavia III etc.);
- VW garandeert gratis kaartupdates tot vijf jaar na het stoppen met de MIB-navigatie, dat moet Skoda toch ook kunnen?

Bovenaan Onderaan