Kosten van beurten

Strajo

Nieuw lid
Deze week heeft mijn Roomster 1.4 Scout een kleine beurt gehad: kosten 250,-. Is dit normaal voor de allereerste kleine beurt?

Michel

Forumguru
Deze week heeft mijn Roomster 1.4 Scout een kleine beurt gehad: kosten 250,-. Is dit normaal voor de allereerste kleine beurt?

Ik was bij de eerste 30.000 km beurt (grote beurt) iets meer dan dit bedrag kwijt. De eerste kleine beurt (15.000 km) kostte mij destijds "slechts" +/- € 110,-

Als ik jou was zou ik dus inderdaad maar eens nagaan wat ze allemaal hebben gedaan voor dat bedrag.

Fabia

† In Memoriam
Het lijkt mij ook aan de hoge kant. Een kleine beurt is toch niet veel meer dan olieverversen?

Hetzer

Forumguru

Jouw auto is van 0ktober 2007, dus een jaar oud, dan zal het ongetwijfeld een jaar beurt zijn , daar doen ze meer dan bij een kleine beurt

Strajo

Nieuw lid
Het is inderdaad een jaarbeurt waarvan ik niet wist dat dit verschillend was tov een kleine beurt, en hierover ook niet geinformeerd was door de dealer. Door navraag te doen bij een andere dealer kwam ik uit op een bedrag van 215 Euro. Hiervoor wordt de auto op 110 punten "gecheckt". Dit is nog steeds geen 250 Euro. Allen in iedergeval bedankt voor de reactie!

SkodaRoomster

Nieuw lid
Klinkt veel, want mijn eerste beurt (1.4 Ambiente 15.000 km, half jaar oud) was slechts 125 euro plus 1,25 voor ruitensproeierspul. Jouw RR is inmiddels een jaar oud, dus ik denk dat het een jaarlijkse controlebeurt is geweest en die kan duurder uitvallen.

Desperado

Forumguru
omgerekend 550 gulden voor een eerste beurt vind ik heel erg veel voor wat nieuwe olie en een filtertje.
Veel meer zal er wss niet aan gedaan worden bij een eerste beurt.

kcj

Actief lid
Voor de onderhoudsbeurt 15.000 (na +/- 7 maanden) en die van 30.000 (na +/-14 maanden) samengeteld, was mijn vrouw géén 250 € kwijt (BTW inbegrepen).
Eerste was minder dan 90€, de tweede iets meer dan 100€. Exacte cijfers zal ik volgend WE eens opzoeken.
Wel een 1.6 16v benzine, België.

Koen

edit : 250€ voor een beurt : lijken wel prijzen van Fiat/Lancia garages...

kcj

Actief lid
Exacte getallen van de onderhoudsbeurt bij onze garage (België).
Onderhoudsbeurt op 15.000 km was 88 €.
Onderhoudsbeurt op 30.000 km was 150 €.
(de centiemen na de komma heb ik er afgelaten :) )
(Roomster 1.6 16v benzine)

Koen

EdK

Forumguru
110 eurie voor de 15000 km beurt die uitgevoerd werd 14 maanden na aanschaf !!
Dus maw de 250 is erg veel voor deze beurt
Maar krijg je geen specificatie van de rekening ??

kcj

Actief lid
Het is inderdaad een jaarbeurt waarvan ik niet wist dat dit verschillend was tov een kleine beurt, en hierover ook niet geinformeerd was door de dealer. Door navraag te doen bij een andere dealer kwam ik uit op een bedrag van 215 Euro. Hiervoor wordt de auto op 110 punten "gecheckt". Dit is nog steeds geen 250 Euro.

schreef Strajo

Eigenlijk heeft jouw garage de prijzen van NL toegepast (zie lijst in link van van der P).
215 € jaarlijkse inspectiebeurt + 29 € airco onderhoud maakt 244 €.
6 € drinkgeld ? :shocked:
Misschien andere garage opzoeken ? :blush:

Heeft er iemand eventueel een Belgisch exemplaar van deze lijst?

vroeg Rolle

Zolang de garage in België niet over de NL prijzen gaat, vind ik het OK.

Koen

Rolle

Senior Member
Heb nog geen antwoord gekregen van de importeur en ben nog niet bij de dealer kunnen langsgaan. Ik ben nog steeds aan het denken over het wecare contract voor de nieuwe O2 (ondertusen al 5.000km op de teller) en dan is het wel eens zo handig dat je wat prijzen van onderhoudsbeurten en vervangonderdelen kent.

Bovenaan Onderaan