Kosten vervangen distributieriem, spanrollen, waterpomp bij 210.000

• Onderwerp starter Deleted member 17627
  • Startdatum
D

Deleted member 17627

HI Wat zal ongeveer m.b.t. bovenstaande beurt c.q. de globale kosten bedragen? BVD
Betreft; Octavia Greenline diesel 1.6 km stand 210.000 bvd

brepus13

Forumguru
Mijn S2 fl 1.6 TDI was 675€ incl waterpomp en spanrollen etc voor de distributiewissel.

De basisprijs voor de O3 ligt echter hoger dan voor de S2... op de Skoda site kun je veel prijzen terug vinden, let wel dit is zonder waterpomp, koelvloeistof en extra arbeid. (In mijn geval kleine 200€ extra voor pomp )

Ik heb het in Januari laten doen.
In combinatie met een grote beurt was ik iets meer dan €1300 kwijt bij de dealer.
Andere garages ook geprobeerd, maar die zagen het niet zitten om €650 te investeren in speciaal gereedschap welke nodig is voor het onderhoud.
Maar aan de andere kant kan ik er weer een jaar of 4 á 5 tegen...:deuk::deuk::deuk::deuk:

D

Deleted member 17627

Oke thxx , betreft leaseauto die ik tzt wil overnemen bij die kilometrage, stand nu -net nu grt beurt- 175.000 nl Groet
P.s. wellicht int. prs.

JvW

Senior Member
Ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar je zou bijna hopen op een kapotte waterpomp.... Mijn ervaring is (met een lease O3) dat dan ook gelijk de distributieriem vervangen wordt.
Even goed je koelvloeistofniveau in de gaten houden zeg maar.

oco1979

Forumguru
Oke thxx , betreft leaseauto die ik tzt wil overnemen bij die kilometrage, stand nu -net nu grt beurt- 175.000 nl Groet
P.s. wellicht int. prs.

ben je zeker dat ze distributieriem gaan doen, het zou de eersten niet zijn dat ze deze overslaan..... zeker bij leasing.

D

Deleted member 17627

Heeft grt beurt net gehad, inderdaad geen distributieriem e.d. vervangen. Moet bij 210.000 vertelden ze. Thxx

oco1979

Forumguru
Heeft grt beurt net gehad, inderdaad geen distributieriem e.d. vervangen. Moet bij 210.000 vertelden ze. Thxx

Klopt in theorie.
Praktijk al een paar gehad die het niet halen.
Bij particulier gaan ze meestal vroeger vervangen,wat ik ook beter vind.
Niet direct der riem die het laat afweten, spanrol,watermpomp defect/vastlopen...

Jewepe

Forumguru
@albano
Ik weet niet waar je woont, maar bij VAGtechniek in Nuenen heb ik de d-riem laten vervangen (inclusief waterpomp, spanners en alles) van mij vorige auto en ik was nog geen € 600,- daarvoor kwijt. Kijk even op hun website, want ze hebben daar een prijslijst op staan voor regulier onderhoud.

D

Deleted member 17627

Bedankt,
rijdt gewoon door tot.... wordt vervolgd, kontrakt lease is eerste verleng tot juni 19, dan is de verwacht km stand 210.000

Groet allen

Bovenaan Onderaan