Favorit Koude motor en nat weer

Hallo,

Als ik rijd met een koude motor en het is erg nat buiten, dan slaat hij elke keer bijna af en loopt een klein stukje op 3 cylinders. Ik ben er van op de hoogte dat het tijd is om mijn bougies te vervangen. Als ik dat doe, ben ik dan ook van de bijna afslaande motor af?

pirelli

Nieuw lid
Heb je de ijzere bescherming aan de onder kant er nog wel onder zitten.
Water kan namelijk op sparten.Heb je wel eens een nieuwe verdeler kap gekocht of een rotor.Kost vaak niks maar de auto loopt er een stuk beter van.

EdK

Forumguru
Kan ook een lekkende bougiekap zijn
Als daar een haarscheur inzit dan krijgt ie bij nat weer een doorslag en dan zal je bougie niet genoeg spanning meer krijgen en daardoor dus niet vonken wat resulteert in een motor die op 3 pitten loopt ipv de 4

Gieliovd

Forumguru
Zeker dat je niet de 1.4TDI hebt, das een driecilinder.

Hahahaha, jij bent toch ook een mooie :aangenaam:

Ik denk niet dat nieuwe bougies je gaan redden met je problemen. Als je met droog weer niks aan het handje hebt dan ligt het niet aan je bougies, ook al kan het nooit kwaad om deze te vervangen met de juiste nieuwe eens in de zoveel tijd.

Als je met nat weer er alleen last van hebt zul je inderdaad moeten gaan kijken naar bougiekappen, bougiekabels, verdelerkap, rotor etc...

Begin bij het begin en werk je weg naar de bron.

Bovenaan Onderaan