Koude start , korte ratel

Hey,

Als ik mijn skoda fabia hatchback ( 2014 tsi 1.2 ) start , koude start smorgens hoor ik een korte ratel gelijk ik hem start het doet zo even rrrrrrr en is dan over...
Is dit normaal of is er meer aan de hand...

groeten

ertromp

Forumguru
Bij de 1.2 tsi motoren t/m 2011 zou ik al snel denken aan de distributieketting. dat zou bij een 2014 TSI toch echt verleden tijd moeten zijn.
Kun je hier een filmpje of geluid posten? En hoe lang duurt die RRRRR? 5 seconden of 25 seconden? heb je al eens iemand anders laten starten en zelf luisteren boven de motorruimte waar het vandaan komt?

Monteurtje

Forumguru
Ketting is het niet. Dit is waarschijnlijk de 3de generatie ketting die erop zit en rekken in principe niet meer op zoals de eerste. Dat is eventueel door de dealer te meten met speciaal gereedschap.
Er zit ook een nieuwe type spanner op. Die kan haken. Dus dat kan het zijn. En anders is waarschijnlijk constructief.

Heb je pas nog onderhoud uit laten voeren?

Ridley

Forumguru
Die van mij pa doet exact hetzelfde. Fabia 1.2 tsi van 2010, omdat die van mij dat niet deed heb ik hem naar de garage laten gaan hiervoor. Onderzocht: niets aan de hand. En dat is inmiddels drie jaar geleden. Km stand nu 28000.

Die van mij, 1.2 tsi van 2012, doet dat ook, al vanaf het begin. Nu, 65000km later is dat niet erger geworden. En inderdaad niet altijd.

vanliers

Nieuw lid
Ben in het bezit van een skoda yeti uit 2010 en deze heeft het ook af en toe. Maar natuurlijk niet bij de dealer als hij er is voor onderhoud.
Is niet echt een fijn geluid.

Dealer was er niet bekend mee

Bovenaan Onderaan